Неділя
19.05.2024
08:04
Категорії розділу
Гуртки [2]
Робота МАН [6]
Класним керівникам [9]
Пошук
Вхід на сайт
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Гета Олена Володимирівна
Головна » Файли » Гуртки

План роботи гуртка "Українська мова"
[ Викачати з сервера (209.0 Kb) ] 28.12.2015, 10:24

ПРОГРАМА

«Українська мова»

Основний рівень

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Українська мова як навчальний предмет виконує ряд важливих освітніх функцій. Зокрема вона — об'єкт пізнання, осмислення її суті; як соціального феномена. Але головна функція рідної мови полягає в тому, що вона є засобом спілкування, пізнання культурних цінностей, а також засобом самовираження особистості. Завдяки їй діти одержують знання про довкілля, входять у колектив, долучаються до національної і світової культури. Мислеоформлююча функція рідної мови сприяє розвитку інтелекту учнів — їхньої пам'яті, логічного мислення, уяви, творчих здібностей. Через мову вони засвоюють моральні поняття, ідеї та ідеали, виробляють власні переконання, ціннісні орієнтири. Рідна мова формує почуття прекрасного, робить естетичне чуття тоншим, чутливішим. Вона найповніше вбирає в себе особливості української ментальності, а відтак сприяє засвоєнню її учнями. Як форма вияву національної та особистісної свідомості вона є засобом самопізнання, саморозвитку і самореалізації людини. Досконале володіння рідною мовою забезпечує здійснення творчих можливостей учнів у всіх сферах життя.

Метою даної програми є формування компетентностей у процесі поглибленого вивчення української мови і науково-дослідницької діяльності.

Основні завдання полягають у формуванні в учнів таких компетентностей:

  • пізнавальної: поглиблення мовленнєвознавчих та культурологічних знань, ознайомлення із головними чинниками науково-дослідницької роботи;
  • практичної: засвоєння мовного матеріалу засобами самостійної, індивідуальної, диференційованої навчальної практичної роботи; вироблення умінь і навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо) та в різних сферах спілкування (особистісна, публічна, освітня); формування навичок науково-дослідницької діяльності;
  • творчої: розвиток мовленнєвих здібностей, ораторської майстерності, підвищення інтересу до пізнавально-пошукової діяльності Реалізація потенційних творчих можливостей особистості;
  • соціальної: виховання громадської свідомості, формування національних і загальнолюдських культурних і духовних цінностей, Розвиток соціалізації і загальної реалізації особистості.

Програма розроблена для учнів 8-11 класів і передбачає навчання дітей у групах основного рівня протягом одного року. На опрацювання навчального матеріалу відводиться 144 год (4 год на тиждень (двічі по 2 год). Кількісний склад навчальної групи — 22 учні.

Програма створена відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти з навчальних предметів «Українська мова», «Українська література», «Історія України».

Програма передбачає теоретичні і практичні заняття. Теоретичний матеріал пов'язується з темами практичних робіт відповідно до тематичного плану.

Тематичний план програми включає 4 блоки:

1) лінгвістичний;

2) комунікативно-практичний;

3) культурологічний;

4) консультативно-дослідницький.

Заняття лінгвістичного блоку мають на меті систематизувати, узагальнити й поглибити знання учнів із розділів «Лексика. Фразеологія», «Морфологія», «Синтаксис», «Стилістика».

Теми комунікативно-практичного блоку допоможуть засвоїти основні правила мовленнєвого етикету і культури спілкування, здобути навички виступу перед аудиторією та ведення дискусії.

Культурологічний блок передбачає ознайомлення слухачів із звичаями, традиціями, мистецькими скарбами, духовною культурою України і безпосередньо регіону мешкання. Тематику занять керівник гуртка визначає відповідно до особистих запитів та інтересів вихованців.

Зміст консультативно-дослідницького блоку розрахований на засвоєння умінь і навичок науково-дослідницької роботи, яка покликана стати ефективним методом поєднання теоретичних знань із практичною діяльністю та сучасними науковими технологіями. Гуртківці знайомляться з методами оцінки, аналізу та обробки інформації; навчаються грамотно оформляти власне дослідження; удосконалюють уміння публічного виступу, ведення діалогу; одержують поглиблені знання з предмета.

Програмою передбачена індивідуальна робота з учнями, розра­хована на підвищення якості знань і вмінь учнів.

Для отримання належних результатів і досягнення поставленої мети керівник гуртка може використовувати як класичні методи роботи (бесіда, дискусія, лекція, метод вправ, спостереження над мовою, пояснення, робота з підручниками, посібниками), так і різні форми інтерактивного навчання («діалог», «синтез думок», «ротаційні трійки», робота в парах, спільний проект, рольова гра та ін.).

На заняттях гуртка застосовуються різноманітні засоби навчання: друковані, технічні, екранні, засоби слухової наочності.

Орієнтація на розвиток особистісного потенціалу школярів спрямовує організацію навчання відповідно до технологічного розвитку суспільства. Нові підходи до вивчення мови диктують і нові технології навчання. Тому в процесі роботи гуртка пропонується використання комп'ютерних технологій і відповідно допоміжних програм: MS Wor, MS Exel, MS Power Point, MS Publidher.

Перевірка та оцінювання знань і умінь учнів здійснюється під час виконання ними практичних робіт, а також у формі проведення вікторин і конкурсів різного рівня.

Програма гуртка може використовуватися під час проведення занять у групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, що затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 р. № 651 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України № 1123 від 10.12.2008 р.).

Програма є орієнтовною, керівник гуртка може змінювати по­рядок навчальних тем і кількість годин, відведених на їх вивчення, вносити зміни у зміст відповідно до інтересів і побажань вихованців.

 

 

 

 

Основний рівень

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділ, тема

Кількість годин

усього

теоретичні

практичні

1

Вступне заняття

2

1

1

2

Лінгвістика

Лексика. Фразеологія

Будова слова. Орфографія Морфологія і правопис Синтаксис і пунктуація Стилістика

 60

(8)

(6)

(12)

(32)

(2)

4

2

6

10

1

4

4

6

22

1

3

Основи мовленнєвої комунікації

 16

8

8

4

Культурологія

 6

2

4

5

Науково-дослідницька діяльність

 48

18

30

6

Екскурсії, конкурси, тематичні заходи

 10

2

8

7

Підсумкове заняття

2

1

1

Разом

144

55

89

 

 

План роботи гуртка «Українська мова»

144 години, 4 години на тиждень

 

№з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата проведення

За планом

 

Фактично

1

Мета, завдання навчального курсу. Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Організаційні питання. Рекомендована літератури

 

1

01/09

 

2

Написання тесту з метою перевірки рівня підготовки дітей

 

1

01/09

 

 

Тема. Науково-дослідницька робота

 

 

 

3

Предмет і сутність науки та її головна функція. Основні психологічні риси діяльності вчених

 

1

03/09

 

4

Види учнівських науково-дослідницьких робіт

1

03/09

 

5

6

Практичне заняття. Складання індивідуальних планів роботи

2

08/09

08/09

 

7

Організація наукового дослідження. Вибір проблеми та вимоги

1

10/09

 

8

До теми дослідження. Мета і завдання дослідницької роботи

1

10/09

 

9

10

Практичне заняття. Визначення теми, мети і завдань, методів наукового дослідження

2

15/09

15/09

 

11

 

Розробка структури дослідження. Вивчення історичного аспекту проблеми

1

17/09

 

12

План-проспект

 

1

17/09

 

13

14

Практичне заняття. Розробка плану-проспекту, структури наукового дослідження

2

22/09

22/09

 

15

 

Загальні і спеціальні методи дослідження, методика визначення матеріалу та об'єкта дослідження.

1

24/09

 

16

 

Принципи збору інформаційного матеріалу, ознайомлення з науковою літературою, запис бібліографії.

 

1

24/09

 

17

18

Практична робота. Робота в бібліотеці за системним та алфавітним каталогами

2

29/09

29/09

 

19

20

Конспектування прочитаного. Види конспектів: текстуальні, змішані. Тематичні виписки, тези, план

 

2

01/10

01/10

 

21

22

 

Практична робота. Складання тематичних виписок, тез

2

06/10

06/10

 

23

 

 

Правила оформлення дослідницької роботи

 

1

08/10

 

24

25

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

08/10

13/10

 

26

27

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

13/10

15/10

 

28

29

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

15/10

20/10

 

30

   31

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

20/10

22/10

 

32

33

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

22/10

27/10

 

34

35

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

27/10

29/10

 

36

37

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

29/10

03/11

 

38

39

Практична робота. Написання дослідницької роботи

2

03/11

05/11

 

   40

Варіанти наочних матеріалів для захисту науково-дослідницької роботи

 

1

05/11

 

41

42

 

Практичне заняття. Засідання «День української писемності та мови»

2

10/11

10/11

 

43

44

Практичне заняття. Підготовка до участі в олімпіаді

2

12/11

12/11

 

45

46

Практична робота. Підготовка мультимедійної презентації

2

17/11

17/11

 

    47

48

 

Практична робота. Підготовка мультимедійної презентації

2

19/11

19/11

 

49

 

Підготовка доповіді. Правила складання плану захисту наукової роботи

1

24/11

 

 

50

51

 

Практична робота. Складання плану захисту роботи.

2

24/11

26/11

 

   52

53

Практична робота. Складання плану захисту роботи.

2

26/11

01/12

 

54

 

Культура мовлення під час ведення дискусії

1

01/12

 

55

56

Практичне заняття. Виголошення доповіді

2

03/12

03/12

 

57

58

Практичне заняття. Обговорення виступів

2

08/12

08/12

 

   

Тема. Лексика. Фразеологія

 

 

 

59

Основні відомості з лексикології. Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні, стилістично та емоційно нейтральні і стилістично та емоційно забарвлені слова. Пряме і переносне значення слова.

 

1

10/12

 

60

 

Групи слів за значенням, походженням та сферою вживання

 

1

10/12

 

   61

  

Синоніми та антоніми (лексичні та контекстуальні), омоніми.

 

1

15/12

 

62

 

Фразеологізми, їх лексичне значення, стилістична приналежність роль у мовленні, різновиди.

 

1

15/12

 

63

 

Практичне заняття. Робота зі словниками різних видів, схемами, таблицями

1

17/12

 

64

 

Практичне заняття. Виконання вправ

1

17/12

 

65

 

Практичне заняття. Виконання вправ

1

22/12

 

66

Практичне заняття. Виконання вправ

1

22/12

 

 

 

Тема. Будова слова. Орфографія

 

 

 

67

 

Будова слова та значення морфем. Способи творення слів. Фонетичне, морфологічне та інші види написання

1

24/12

 

68

 

Написання разом, окремо, через дефіс. Правила переносу слів. Орфографічні правила, словникові слова.

 

1

24/12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи гурта на ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

69

 

Практичне заняття. Робота зі словниками різних видів (морфемним, словотвірним, орфографічним тощо), схемами, таблицями

1

 

   70

Практичне заняття. Виконання вправ

1

 

71

 

 

Практичне заняття. Виконання вправ

1

 

72

Практичне заняття. Укладання власного словничка (списки слів для запам'ятовування)

1

 

 

 

 

 

 

73

74

Лексичне та граматичне значення слова. Частини мови. Граматичні характеристики частин мови. Роль частин мови у реченні

2

 

75

76

Самостійні частини мови, найскладніші орфограми

 

2

 

77

78

Службові частини мови, найскладніші орфограми

2

 

79

80

Практичне заняття.  Робота з довідниками з морфологи, посібниками, таблицями, картками

2

 

81

82

Практичне заняття.  Виконання вправ

2

 

83

84

Практичне заняття.  Виконання вправ

2

 

 

Тема. Синтаксис і пунктуація

 

 

85

86

Синтаксичні одиниці, їх види, будова, способи вираження. Синтаксичні засоби, їх роль у побудові висловів

2

 

87

88

Практичне заняття. Робота з довідниками, підручниками, посібниками, таблицями-схемами

2

 

89

90

Практичне заняття. Виконання вправ

2

 

 

91

92

Способи передачі чужого мовлення: пряма та непряма мова. Цитати. Розділові знаки

 

2

 

93

94

Практичне заняття. Робота з картками з метою закріплення пунктуаційних вмінь і навичок

2

 

95

96

Практичне заняття. Виконання вправ

2

 

97

98

Просте речення. Ускладнення простого речення звертаннями, вставними конструкціями

2

 

99

100

Практичне заняття. Робота з картками з метою закріплення пунктуаційних вмінь і навичок

2

 

101

102

Практичне заняття. Мовно-літературна пізнавальна гра «Дивослово»

2

 

103

104

Практичне заняття. Виконання вправ

2

 

105

106

Ускладнення простого речення однорідними і відокремленими членами речення

2

 

107

108

Практичне заняття. Робота з картками з метою закріплення пунктуаційних вмінь і навичок

2

 

109

110

Практичне заняття. Виконання вправ

2

 

111

112

Складне речення, розділові знаки в складному реченні. Складні різними видами зв'язку

2

 

113

114

Практичне заняття. Робота з довідниками, підручниками, посібниками, таблицями-схемами

2

 

115

116

Практичне заняття. Виконання вправ

2

 

117

118

 

Практичне заняття. Робота з картками з метою закріплення пунктуаційних вмінь і навичок

2

 

 

Тема. Стилістика

 

 

 

119

Стилі і жанри мовлення. Стилістичні можливості. Особливості наукового стилю

 

1

 

120

Практичне заняття.  Виконання вправ на закріплення вмінь щодо визначення стилів і жанрів мовлення, тексту

1

 

 

Тема. Основи мовленнєвої комунікації

 

 

121

122

Мовленнєва комунікація, її характеристика. Вербальна комунікація Невербальна комунікація, її місце і функції в міжособистісному спілкуванні. Функції комунікації

 

2

 

123

124

Основні правила ведення мовлення. Деякі аспекти мовленнєвої ситуації. Етикет і мовлення. Культура поведінки, культура спілкування та мовленнєвий етикет

2

 

125

126

Практичне заняття. Укладання правил мовця і слухача

2

 

127

128

Виступ перед аудиторією. Культура мовлення під час публічного виступу. Специфіка ведення діалогу

2

 

129

130

Практичне заняття. Виступи на обрану тему

2

 

131

132

Практичне заняття. Виступи на обрану тему

2

 

133

134

Практичне заняття.  Аналітична робота: виявлення недоліків у виступі, коментування, поради

2

 

 

Тема. Культурологія

 

 

135

136

Література, що знайомить з історією, звичаями, традиціями, мистецькими скарбами, духовною культурою, моральною етикою народу

2

 

137

138

 

Практичне заняття. Читання і обговорення текстів

2

 

139

140

Практичне заняття. Перегляд документальних, художніх фільмів

2

 

141

142

Практичне заняття. Екскурсія до музею

2

 

143

 

Підбиття підсумків роботи гуртка за рік

1

 

 

144

Практичне заняття. Презентація кращих учнівських науково-дослідницьких робіт. Поради і рекомендації щодо подальшої науково-дослідницької діяльності

1

 

 

 

 

Категорія: Гуртки | Додав: elena | Теги: українська мова, план роботи, гурток
Переглядів: 8183 | Завантажень: 418 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar