Вівторок
07.05.2024
01:55
Категорії розділу
Зразки МАН [6]
Пошук
Вхід на сайт
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Гета Олена Володимирівна
Головна » Файли » Робота МАН » Зразки МАН

Своєрідність творчого доробку Ю. Іллєнка
[ Викачати з сервера (1.16 Mb) · Скачати дистанційно () ] 11.10.2017, 19:13

ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………………..5

РОЗДІЛ 1. ІСТОРИЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ 1.1. Становлення та розвиток українського поетичного кіно…………………….7

1.2. Історіографія проблеми……………………………………………………......11

РОЗДІЛ 2. МИСТЕЦЬКИЙ ВНЕСОК ЮРІЯ ІЛЛЄНКА В УКРАЇНСЬКЕ КІНО

2.1. Багатогранність діяльності митця………………………………………….14

2.2. Жанрове різноманіття творчої спадщини Юрія Іллєнка в контексті розвитку українського поетичного кіно …………………………………………………….16

2.3. Специфіка художнього почерку як оператора та режисера……………… 21

ВИСНОВКИ………………………………………………………………………...27

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………….30

ДОДАТКИ…………………………………………………………………………. 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СВОЄРІДНІСТЬ ТВОРЧОГО ДОРОБКУ ЮРІЯ ІЛЛЄНКА

Захаров Євгеній Вячеславович, учень 11 класу

Красноградської гімназії «Гранд» Красноградської районної державної адміністрації Харківської області

Гета Олена Володимирівна, учитель української мови та літератури Красноградської гімназії «Гранд» Красноградської районної державної адміністрації Харківської області

Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що творча спадщина Ю. Іллєнка, видатного талановитого українського кінорежисера, кінооператора, сценариста, актора, продюсера, автора неперевершених кінострічок «Криниця для спраглих», «Білий птах з чорною ознакою», «Лебедине озеро. Зона», «Молитва за гетьмана Мазепу», народного артиста України (1987), одного із творців нового напряму в кінематографі «українського поетичного кіно» – багатюща, проте жанрове розмаїття творчого доробку, специфіка його художнього почерку вивчена недостатньо.

Мета нашої роботи – у процесі аналізу науково-критичної літератури, перегляду кінофільмів охарактеризувати мистецький доробок Ю. Іллєнка, виявити його особливості.

Перед нами були поставлені такі завдання:

– простежити процес становлення та розвитку «школи поетичного кіно» в Україні;

– вивчити історіографію проблеми;

– дослідити різноманітність творчої спадщини Ю. Іллєнка, його внесок у розвиток «поетичного кіно» в Україні;

– виявити особливості авторського стилю митця.

У результаті детального аналізу кращої операторської роботи «Тіні забутих предків» та та однієї з кращих режисерських – «Вечір напередодні Івана Купала» – були виявилені особливості його творчих рішень. До них ми відносимо:

– високу операторську майстерність, яка досягнута за допомогою використання рухомого кінознімального апарату, особливих ракурсів, крупних планів, ефектів освітлення та перспективи, художнього освітлення об’єктів кінозйомки;

– активне використання фольклору, народної пластичної культури, окремих елементів сюрреалістичної образності;

– насиченість фільмів символічними образами (стіна високих гір, стіна убогої хати, стіна скелі біля річки, стіна мороку, який поглинає усе; провалля – безодні у людському сумлінні), неперевершеними пейзажами;

поєднання реального й уявного з остаточною перевагою останнього.

Без сумніву, Ю. Іллєнко – неперевершений кінооператор та кінорежисер, який показав усьому світові українське кіно, його самобутність та національний колорит.

 

 

 

ВСТУП

 

Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що творча спадщина Ю. Іллєнка, видатного талановитого українського кінорежисера, кінооператора, сценариста, актора, продюсера, автора неперевершених кінострічок «Криниця для спраглих», «Білий птах з чорною ознакою», «Лебедине озеро. Зона», «Молитва за гетьмана Мазепу», народного артиста України (1987), одного із творців нового напряму в кінематографі «українського поетичного кіно» – багатюща, проте жанрове розмаїття творчого доробку, специфіка його художнього почерку вивчена недостатньо.

Мета роботи – у процесі аналізу науково-критичної літератури, перегляду кінофільмів охарактеризувати мистецький доробок Ю. Іллєнка, виявити його особливості.

Досягнення поставленої мети потребує постановки й вирішення таких завдань:

– простежити процес становлення та розвитку «школи поетичного кіно» в Уккраїні;

– вивчити історіографію проблеми;

– дослідити різноманітність творчої спадщини Ю. Іллєнка, його внесок у розвиток «поетичного кіно» в Україні;

– виявити особливості авторського стилю митця.

Об’єкт дослідження творча спадщина Ю. Іллєнка.

Предметом дослідження даної роботи є особливості мистецького доробку.

  • основу роботи склали праці В. Госейко [8], В. Ілляшенко [12], які досліджували процес розвитку та становлення українського поетичного кіно; А. Білана [1], Л. Брюховецької [2-7], І. Молчанової [14], які розглянули внесок в українське та світове кіно операторських та режисерських робіт Ю. Іллєнка , а також О. Мусієнко [15], Г. Погребняк [16], А. Яремчука [19,20], які дослідили філософське осмислення дійсності в авторському кіно Ю. Іллєнка 1970-х, проаналізували композиційну структуру та засоби кіновиразності.

Методи дослідження. З метою забезпечення об’єктивного аналізу становлення та розвитку українського поетичного кіно та творчості Ю. Іллєнка було використано ряд наступних методів: діалектичний метод дозволив розглянути умови розвитку українського поетичного кіно. Формально-логічні методи дослідження, зокрема методи синтезу, аналізу, індукції, дедукції, допомогли провести аналіз жанрового різноманіття творчого доробку Ю. Іллєнка в контексті розвитку поетичного кіно. Проблемно-концептуальний метод сприяв осмисленню специфіки художнього почерку оператора та кінорежисера.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в запропонованій роботі:

систематизовано та узагальнено жанрово-тематичну розмаїтість мистецького доробку Ю. Іллєнка;

визначено особливості поетичног кіно у творчій спадщині митця.

Рамки даної роботи не дозволяють проаналізувати всю фільмографію, тому для виявлення особливостей художнього почерку Ю. Іллєнка ми зупинилися на найбільш характерних кінофільмах: «Тіні забутих предків» та «Вечір напередодні Івана Купала».

Практичне і теоретичне значення дослідження зумовлюється тим, що основні положення даної роботи можуть бути використані на уроках української літератури в 9-11 класах під час вивчення творів, екранізованих Ю. Іллєнком, та на заняттях гуртка.

Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.

Перший розділ присвячений аналізу процесу становлення й розвитку українського поетичного кіно та вивченню історіографії проблеми.

У другому розділі було досліджено різноманітність творчої спадщини Ю. Іллєнка, виявлено особливості його авторського стилю.

Категорія: Зразки МАН | Додав: elena | Теги: МАН, Ю. Іллєнко, творчий доробок
Переглядів: 652 | Завантажень: 207 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar