Контрольна робота з теми
«Творчість П. Тичини, М. Семенка, М. Зерова, М. Рильського, Є.Плужника"
І варіант
1.Найбільшим модерністом 20-х років ХХ століття Літературознавці вважають
А Миколу Зерова Б Михаайля Семенка В Максими Рильського
Г Павла Тичину Д Євгена Плужника
2. Провідним мотивом вірша Павла Тичини «Арфами, арфами…» є
А гімн музиці як явищу мистецтва
Б пробудження революційних настроїв
В оспівування краси людських стосунків
Г оспівування краси природи, заклик берегти навколишнє середовище
Д гімн весні як символу любові, життю й натхненню
3. Футуризм як авангардистську течію започаткував в українській літературі
А Миколу Зерова Б Михаайля Семенка В Максими Рильського
Г Павла Тичину Д Євгена Плужника
4. Поетичні рядки
Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
Щербив меча об Золоті ворота,
Про тебе теревені плів Лясота
І Левассер Боплан байки складав
взято з вірша М. Зерова
А «Київ у травні» Б «Київ з лівогоберега» В «Київ – традиція»
Г «Київ» Д «Київ – столиця»
5. У строфі з поезії М. Рильського
Солодкий світ! Простір блакитно-білий
І сонце – золотий небесний квіт.
Благословлює дух ширококрилий
Солодкий світ.
переважає художній засіб
А порівняння Б інверсія В літота Г епітет Д метафора
6. Думки про те, що лише розважлива творчість допоможе « на певний шлях ступити з манівців», стверджується в поезії Є. Плужника
А «Вчись у природи творчого спокою…» Б « Для вас, історики майбутні…»
В « Ніч… а човен – як срібний птах!..» Г «Річний пісок» Д «Рівновага»
7.Установи відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
1.П. Тичина. «Ви знаєте, як липа шелестить…»
2. М. Зеров. «Київ – традиція»
3. М. Рильський. «Солодкий світ!..»
4. Є. Плужник. «Вчись у природи творчого спокою…»
А Узори надвесняних тонких віт,
Твій погляд, ніби пролісок несмілий,
Немов трава, що зеленить граніт,
Неначе спогад нерозумно-милий…
Б Вір і наслідуй. Учневі негоже
Не шанувати визнаних взірців…
В Ось місяць, зорі, солов’ї ..
«Я твій», - десь чують дідугани.
А солов’ї?
Та ви вже знаєте,як сплять гаї!
Г Бо ядивлюсь і бачу: все навіки
На цій осінній лагідній землі,
І твій слідок малий – такий великий,
Що я тобі й сказати б не зумів!
Д Ніхто твоїх не заперечить прав.
Так, перший світ осяв твої висоти,
До тебе тислись войовничі готи,
І Данпарштадт із пущі виглядав.
8. Назвіть «поетів- неокласиків».
9. Який стилістичні прийоми наявні у виділеному рядку
Бо ядивлюсь і бачу: все навіки
На цій осінній лагідній землі,
І твій слідок малий – такий великий,
Що я тобі й сказати б не зумів!
10. Перша збірка П. Тичини.
11. Автор віршів «Бажання», «Місто», «Запрошення»
12. Ліричний вірш, який складається з 14-и рядків пятистопного ямба, - це…
Контрольна робота з теми
«Творчість П. Тичини, М. Семенка, М. Зерова, М. Рильського, Є.Плужника
ІІ варіант
1.Світоглядно-естетична концепція П. Тичини, яку характеризують «кольровий слух», «слуховий колір», аростикратичність духу, поетичний всесвіт тощо – це
А кларнетизм Б вітаїстичність В експресіонізм Г імпресіонізм Д авангардизм
2. Для підсилення музичності у строфі з поезії П. Тичини «О, панно Інно…»
О, панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги…
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно.
використано
А оксиморон Б асонанс В звуконаслідування Г алітерацію Д анафору
3. У поетичних рядках
І внаші дні зберіг ти чар-отруту:
В тобі робили табір аспанфути-
Кують, і мелють, і дивують світ.
Тут і Тичина, голосний і юний,
Животворив душею давній міт
І «Плуга» вів у сонячні комуни
Микола Зеров звертається до
А Максима Рильського Б Павла Тичини В міста Києва Г вулиці Хрещатик Д Дніпра
4. Максим Рильський у поетичному уривку
В чотирнадцять рядків укласти вмій
Ітруд, і думку, і натхнення, й бій,
І заклики до братства благородні –
І знай, що твій високий сміх і плач
Сучасний прийме радісно читач,
Що вчора ти обернеш у сьогодні!
згадує про поетичну форму лірики –
А сонет Б катрен В октаву Г терцет Д двовірш
5. Войовничий урбанізм, культ надлюдини, дегуманізація, сміливе експерементування з художньою формою - характерні риси
А неоромантизму Б футуризму В неокласицизму Г імпресіонізм Д символізм
6. Євген Плужник моделює сприймання його доби нащадками в поезії
А «Вчись у природи творчого спокою…» Б « Для вас, історики майбутні…»
В « Ніч… а човен – як срібний птах!..» Г «Річний пісок» Д «Рівновага»
7. Установи відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
1. Павло Тичина. «Памяті тридцяти»
2. Михайль Семенко. «Бажання»
3. Максим Рильський. «Молюсь і вірю…»
4. Євген Плужник. «Для вас, історики майбутні…»
А Чому не можна перевернути світ?
Щоб поставити все догори ногами?
Це було б краще. По-своєму перетворити.
Б І ти смієшся, й день ясніє,
І серце б’ється, як в огні,
І вид пречистої надії
Стоїть у синій глибині.
В На Аскольдовій могилі
Український цвіт!
По кривавій по дорозі
Нам іти у світ.
Г І над нами, й під нами горять світи…
І внизу, і вгорі глибини…
О. який же прекрасний ти,
Світе єдиний!
Д Якийсьдідок нудний напише, -
«Війна і робітничий рух…»
О, тихше! Біль не вщух!
8. Назвіть письменницькі угрупування 20-х рр. ХХ століття.
9. Як називається перша збірка Максима Рильського?
10. Назвіть поета-футуриста.
11. Як називається період в літературі 20-30-х рр. ХХ століття?
12. Який стилістичний прийом вжито в рядках:
Ви знаєте, як сплять старі гаї? –
Вони все бачать крізь тумани…
|