Субота
18.05.2024
10:35
Категорії розділу
5 клас [12]
6 клас [8]
7 клас [6]
8 клас [10]
9 клас [3]
10 клас [10]
11 клас [5]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гета Олена Володимирівна
Головна » Статті » Контрольні роботи з української мови » 10 клас

Фразеологія

Контрольна робота з теми «Фразеологія»

10 клас

Профільний рівень

І варіант

  1. Позначте рядок, у котрому є речення з фразео­логізмом:

 а) Скидає Київ животворний сон з плечей своїх, тумана­ми укритих.

б) На другий день уже було відомо, що чортяка мене не вхопить, бо я вночі ні разу не бухикнув.

в) Аж ось вигулькнула з кущів світла коса на спині.

г) В той день пізнє сонце ще розливаю повітрям чер­воні та жовті фарби.

2.Позначте рядок, у котрому сполучення слів не є фразеологізмом:

а) туманити голову;    б) присолоджувати язика;

в) співати лазаря; г) викинути з хати; д) м'яти боки.

3.Укажіть рядок, у якому сполучення слів не є фра­зеологізмом:

 а)  важка рука;    б) набита рука;

 в) міцна рука;      г) надійна рука; д) права рука.

4.Визначте рядок, у якому записані лише фразео­логізми:

  а) розводити руками, кидати в піт, дивитися крізь оку­ляри;

  б) намозолити ногу, перевертати душу, валити через пень колоду;

  в) розводити вогонь, берегти як зіницю ока, носити воду коромислом;

  г) мати голову на в'язах, гладити по ручці, пороти гарячку;

  д) тинятися по білому світу, читати між рядками, прави­ти теревені.

5.Позначте рядок, де правильно пояснено значення фразеологічного звороту блоха на аркані:

а) невеличка річ;               б) хто-небудь легко дістає, здійснює щось;

в) нічого немає, пусто;     г) прихована небезпека;

д) підступна людина.

6.Позначте рядок, у котрому подано закінчення фра­зеологічного звороту, що починається словом уско­чити і має значення недоладно, не так, як треба, сказати чи зробити що-небудь:

      а) як риба в невід;      б) у мак;        в) в халепу;

      г) вище халяв;            д) в зашморг.

7.Знайдіть фразеологічний зворот, який є синонімом до слова хизуватися:

      а) впадати у вічі;            б) розв'язати губу;

      в) лити воду на млин;    г) гнути кирпу;     д) за пояс заткнути

8.Знайдіть зворот, який є антонімом до фразео­логізму влучити в саме око:

 

а) вилетіти з голови;          б) тягнути за язик:

   в) душі не чути;                 г) розв'язати руки;      д) дати маху.

9.Укажіть рядок, у якому фразеологічні звороти си­нонімічні:

 а) гратися з вогнем - грім би мене вдарив;

 б) як з клоччя батіг - як із дишла гармата;

  в) каламутити воду - виводити з ладу;

г) глузд за розум завертає - заговорити іншою мовою;

д) туман застелив очі - з кам'яним лицем.

10.Укажіть рядок, у котрому фразеологічні звороти антонімічні:

  а) зціпивши зуби - і пальцем не поворухнувши;

  б) витати в хмарах - лічити піщинки на долівці;

   в) заганяти голки в серце - солодити душу;

   г) не видавиш слова - язик без кісток;

   д) хоч до рани приклади - ні риба ні м’ясо.

 

11.Знайдіть фразеологічні звороти - синоніми:

а) ганяти вітер вулицями;        б) баламутити голову;

в) спробувати перо;                  г) краяти серце;

д) давати горобцям дулі;         е) прилипати до рук;  є) ханьки м'яти.

12. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:

а)  адамові;                       1)стовпи;

б)  авгієві;                         2)поля;

в) геркулесові;                 3)бочки;

г) гадесові;                       4)діти;

                                          5) стайні.

13. Установіть відповідність між фразеологізмами і їхніми значеннями:

а) до нових віників;          1) дуже холодно;

б) хоч вовків ганяй;          2) дуже душно;

в) хоч сокиру вішай;         3) дуже багато;

г) хоч греблю гати;           4) дуже швидко;

                                            5) дуже довго.

14. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами:

а) гнути бандигу;               1) спопеляти очима;

б) влазити в душу;              2) на гречку переганяти;

в) вставляти клепки;          3) втиратися в довіру;

г) годувати бебехами;        4) ляпати язиком;

                                              5) вибивати дур.

 

Контрольна робота з теми «Фразеологія»

10 клас

Профільний рівень

ІІ варіант

1.Визначте речення, що містить фразеологізм:

     а) Гаптує вечір жовтим шовком блакитні килими, а чорний пень зробився вовком, повившись у дими.

б) Настає вечір, і лізе на небо червоний місяць.

     в) Студений вітер б'є в холодні вікна, і олов'яний важко дише став.

г) Андрій зійшов на ґанок і, завмираючи серцем, натис­нув на клямку...

2.Визначте, яке сполучення слів не є фразео­логізмом:

     а) бити різками;        б) спопелити очима;

     в) кривити душею;   г) сипати дотепами; 

     д) читати між рядками.

3.Укажіть рядок, у якому сполучення слів не є фра­зеологізмом:

 а) важка рука;    б) набита рука;

    в) міцна рука;    г) надійна рука; д) права рука.

4. Позначте рядок, у котрому всі сполучення слів є фразеологізмами:

    а) гострий язик, твердий горішок, світла голова;

    б) чорна година, уторована дорога, французька вимова;

    в) осине гніздо, смертна година, варений рак;

    г) жовта пляма, друге дихання, глупа північ;

    д) битий козир, царський дім, наріжний камінь.

5.Укажіть рядок, у якому правильно пояснено зна­чення фразеологічного звороту знаходити сокиру під лавкою:

а) викривати для себе те, що для інших давно відомо;

б) починати діяти відверто;

 в) розказувати всю правду про що-небудь;

 г) суворо когось покарати;

 д) запобігти ганебному вчинку.

6.Укажіть, який фразеологічний зворот має значен­ня швидко побігти:

         а) утнути до гапликів;   б) ввіритися ногам;

         в) у піт вдарити;             г) вдатися до крайнощів; д) одягнути вуздечку.

7.Укажіть фразеологічний зворот, який є синонімом до слова заснути:

а) потупити очі;   б) врізати дуба;    в) напустити  мару;

г) обернутися темним боком;           д) комарика придавити.

8.Позначте зворот, який є антонімом до фразео­логізму як на лопаті вивіз:

   а) як в око вліпив;      б) як на дріжджах;

   в) як горіхи лущити;  г) як язиком злизало;

   д) як гора з плечей звалилася.

9.Визначте рядок, у якому фразеологічні звороти не є синонімами:

     а) як бабак свисне, як на долоні волосся виросте, як ви­росте трава на помості;

б) хоч віником мети, хоч з гармати стріляй, хоч кіл на го­лові теши;

     в) хоч вовком вий, хоч криком кричи, хоч з мосту та в воду;

г) де козам роги правлять, де Макар телят пасе, де і пе­рець не росте;

д) як чумацька воша, як свиня в дощ, як порося на орчику.

10.Позначте рядок, у котрому фразеологічні звороти антонімічні:

    а) як муха крилом зачепила - як корова язиком злизала;

    б) як у дзвони дзвонити - як у воду дивитися;

     в) як кіт наплакав - як за гріш маку;

г) як з білої гарячки - як з голодного краю;

д) шилом юшки вхопити - камінь з душі звалити.

11Виберіть фразеологічні звороти - синоніми:

а) закон не писаний;        б) циганка надвоє ворожила;

в) зняти камінь з серця;   г) як сказати;    д) волам хвости крутити;

е) вилами по воді писано; є) закрутити веремію.

12. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:

а) гордіїв;                                    1) горб;

б) дамоклів;                                2) вузол;

в) прометеїв;                               3) ковчег;

г) ноїв;                                         4) меч;

                                                     5) вогонь.

13. Установіть відповідність між фразеологізмами і їхніми значеннями:

а) хоч обіддя гни;                      1) вродливий;

б) самі вуха та губи;                 2) дуже стомлений;

в) як викручена ганчірка;         3) дуже товстий, дебелий;

г) очі вбирає;                              4) неприємний;

                                                     5) дуже худий.

14. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами:

а) як у карася вовни;                 1) як листу на дереві;

б) як зірок на небі;                    2) як хап ухопив;

в) як водою змило;                    3) як рак на мілині;

г) як Сіркові муху з’їсти;         4) як дурному з гори бігти;

                                                    5) як з цапа молока.

 

 

 

Категорія: 10 клас | Додав: elena (23.12.2015) | Автор: Гета Олена Володимирівна E W
Переглядів: 10295 | Теги: фразеологія, контрольна робота, 10 клас | Рейтинг: 4.0/8
Всього коментарів: 0
avatar