Субота
18.05.2024
07:58
Категорії розділу
5 клас [12]
6 клас [8]
7 клас [6]
8 клас [10]
9 клас [3]
10 клас [10]
11 клас [5]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гета Олена Володимирівна
Головна » Статті » Контрольні роботи з української мови » 10 клас

Стилістичні засоби

ТКР з теми « Стилістичні засоби»(10 клас)

І варіант

1.Позначте рядок, у якому подані спільнокореневі слова:

а) літо, літній, перелітній, влітку;

б) старий, старість, постаритись, постаратись;

в) океан, океанічний, заокеанський, океанарій;

г) лінь, лінивий, полінувався, лінія.

2. Позначте рядок, у якому всі слова утворені одним і тим самим способом:

а) закричати, вилетіти, прибережний, правнук;

б) списування, порибалити, подорожник, невідкладний;

в) завеликий, надзвичайний, неспокійний, доречний;

г) березовий, ковзаняр, синичка, лісостеповий.

3.Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:

а) сім’я,прізвище, весна, насіння;

б) народ, подія, символ, коріння;

в) грім, підпис, заметіль, злива;

г) вогнище, курча, пір’я, садиба.

4.Позначте рядок словосполучень, у якому всі відносні та присвійні прикметники вжито у значенні якісних:

а) сонячна посмішка, лимонні стрічки, золоті прикраси;

б) лляне волосся, малиновий сік, заяча душа;

в) калинові вуста, фіалкові очі, лисяча нора;

г) вишнева сукня, куряча пам'ять, оксамитові брови.

5. Позначте рядок прикметників у формі найвищого ступеня порівняння:

а) найпопулярніший, більш прозорий, найгостріший, якнайстрашніший;

б) наймолодший, найгарячіший, надзвичайно високий, найбільш важливий;

в) найменш придатний, найслабший,  найнижчий, щонайдрібніший;

г) якнайсильніший, найбільш відомий, набагато потужніший, найкращий.

6. Позначте рядок словосполучень, у яких всі займенники належать до одного розряду:

а) на тому столі, від цих думок, у тієї дівчини, під моїм вікном;

б) подарував від нас, сказав тобі, запросив вас, побачив себе;

в) від його імені, над їхнім подвір’ям, у її кімнаті, привів її;

г) з його дому, до її подруги, від їхніх турбот, на свою голову.

7. Позначте рядок, у кожному з речень якого вжито безособове дієслово:

а) Так гарно пахне трава! У саду рясніє яблуками.

б) У лісі пахне грибами. Про що тобі мріється?

в) Вранці добре працюється. Мені згадується літо.

г) Снігом замело стежину. Коріння сягало води.

8. Позначте рядок, у кожному з речень якого вжито прислівник у формі вищого ступеня порівняння:

а) Твоє помешкання затишніше. Вона одягається яскравіше.

б) Підніми голову вище. Шоколадне морозиво смачніше.

в) Хлопчик пірнув ще глибше. Тобі я пропоную складніше завдання.

г) Друзі, співайте голосніше! Ти міг би вчинити розумніше.

9. Позначте рядок сполучників:

а)і, щоб, якби, через;                         б) проте, тому що, або, поміж;

в) однак, хоч, але, аби;                      г) бо, хоч, не, ж.

10. Позначте рядок, де всі словосполучення побудовані правильно:

а) стигле колосся, зелене віття, обгорілі клоччя;

б) смерекове гілля, брудні лахміття, жовте листя;

в) довге волосся, сонячне проміння, дрібне насіння;

г) старі ганчір’я, куряче пір’я, великі каміння.

11. Позначте рядок, у якому використано дієслово у формі інфінітива:

а) Це йому не вдасться;

б) Треба звернутися до лікаря;

в) Діти відвідують музичну школу;

г) Він доводиться мені племінником.

12. Позначте рядок дієприкметників:

а) обладнаний, вишитий, болючий;

б) оновлений, пожовклий, осяяний;

в) розораний, змарнілий, плакучий;

г) здійснюваний, розглянутий, визвольний.

 

ТКР з теми « Стилістичні засоби» (10 клас)

ІІ варіант

1.Позначте рядок слів, кожне з яких містить тільки дзвінкі приголосні:

а) зозуля, авжеж, ліщина;

б) гребля, озеро, вулкан;

в) град, лебеді, гроза;

г) діброва, екзамен, голова.

2. Позначте рядок спільнокореневих слів:

а) мислити, помисли , замислився, мисливець;

б) гребеневий, гребінь, гребінчастий , нагребли;

в) колона, колонада, колонія, колонний;

г) пух, пуховий, пушний, розпушити.

3. Позначте рядок, де всі слова утворені суфіксальним способом:

а) березовий, посилення, відновити;

б) кімнатний, заробіток, округлити;

в) стінний, переписування, чорноземний;

г) скелястий, облаштування, усиновити.

4. Позначте рядок, де правильно визначено спосіб творення іменника:

а) зважування(суфіксальний);

б) перекладач(префіксальний);

в) обгортання(префіксально-суфіксальний);

г) перелісок(безафіксний).

5. Позначте рядок дієслів, кожне з яких має форми теперішнього часу:

а) вирішувати, випрошувати, купити;

б) зазначати, виховувати, роздавати;

в) вирощувати, дякувати, упіймати;

г) запитувати, діяти, вплинути.

6. Позначте рядок сурядних сполучників:

а) але, або, бо;      б)однак, або, то…то;

в) і, та, аби;           г) проте, й, якщо.

7. Позначте рядок, де в кожному словосполученні є слова, вжиті в переносному значенні:

а) рум’яні булочки, пташине крило;

б)море сліз, зав’язати вузол;

в) втекти від проблем, зелене листя;

г) похмурий ранок, дорога знань.

8. Позначте рядок стилістично забарвлених слів:

а)таїна, таємниця, повелитель;

б) доблесть, рать , військо;

в) стяг, чвалати, благати;

г) славетний, відомий, озорити.

9. Позначте рядок слів, кожне з яких не має закінчення:

а) кенгуру, вгору, авто, метро;

б) ескімо, мито, кіно, трюмо;

в) убрід, наприклад, назад, прибіг;

г) шасі, шосе, почув, удень.

10. Позначте рядок слів-синонімів:

а) дбати, піклуватися, ставитися;

б) горизонт, обрій, небо;

в) розумний, недурний, мудрий;

г) млявий, повільний, мінливий.

11.Позначте рядок іменників, у кожному з яких правильно визначена відміна:

а) щуреня(друга), каченя(четверта), суддя(перша);

б) сніг(друга), комп’ютер(третя), грім(друга);

в) сирота(четверта), лоша(перша), маска(перша);

г) біль( друга), медаль(третя), мідь(третя).

12. Позначте речення, у якому використано дієслово у формі дійсного способу:

а) Чи не любов од віку пориває людей на подвиг, на борню, на бій?

б) Та хоч би насправді був такий закон про свічку;

в) Нехай живе громада славна наша!

 г) Ти б свічкою у нас була.

                                                               

 

                                                           ТКР з теми « Стилістичні засоби»(10 клас)

ІІІ варіант

1.Позначте рядок слів, кожне з яких має нульове закінчення:

а) сніг, зміг, шість, рік;

б) колос, вголос, осінь, вдень;

в) зошит, глобус, олівець, навпростець;

г) сміх, друг, совість, вмить.

2. Позначте рядок фразеологізмів, які складають антонімічну пару:

а) відбитися від рук, горить у руках;

б) кирпу гнути, дерти носа;

в) кров з молоком, як з хреста знятий;

г) вибитися з колії, виходити з себе.

3. Позначте рядок слів, утворених префіксально-суфіксальним способом:

а) округлити, прикріплення, безтурботність;

б) відновити, бездоганний, узлісся;

в)доречний, вирівнювання, провулок;

г) безвідмовний, приготування, міжряддя.

4. Прийменник є в реченні:

а) Сирота Ярема, сирота убогий: ні сестри, ні брата, нікого нема;

б) Он верби розступилися від берега й розсипалися по зеленій траві;

в) Дідусь став трохи недобачати й недочувати;

г) Небо стало не сіре, не попелисте, а сиве.

5. Спільнокореневими є слова в рядку:

а) підсніжник, сніжний, снігур, сніжинка;

б) досвід, світити, свідок, досвідчений;

в) базікало, бузок, боязливий;

г) сміливий, сміливого, сміливому, сміливим.

6. Синонімами є всі слова, написані в рядку:

а) прикрашати , гарний, красивий, вродливий;

б) безмежний, поважний, великий, просторий;

в) сумний, невеселий, безрадісний, понурий;

г) турбує, тривожно, непокоїть, бентежить.

7. Виділене в реченні слово є діалектизмом:

а) Дніпровими високими очима дитинно-сіро глянула весна;

б) Пика йому почервоніла, а потім і зелена стала;

в) Кругом дівчата танцювали в дрібушках, в чоботах, в свитках;

г) Гірські води шуміли на скоках, а плай радісно підіймався угору.

 8. Усі слова є займенниками у рядку:

а) жодний, такий, сам, деякий;                     б) скільки, інший, тільки, себе;

в) дещо, мабуть, цей, нічий;                          г) усякий, увесь, хто-небудь, десь.

9. Частку вжито в рядку:

а)переливати з пустого в порожнє;

б) ні в казці сказати, ні пером описати;

в) сон рябої кобили розказувати;

г) останню сорочку зняти.

10. Допущено помилку  у творенні однієї з форм ступенів порівняння прикметників у рядку:

а) більш розвинений, гірший, тонший, здоровіший;

б) дотепніший, крислатіший, найвищий, найменш підготовлений;

в) ближчий, блискучіший, щонайдорожчий, якнайдавніший;

г) ближчий, якнайвіддаленіший, гіркіший, найбільш нижчий.

11. Основним призначенням офіційно-ділового стилю є:

а) вирішення суспільно-політичних питань;

б) обслуговування громадянських потреб у типових ситуаціях;

в) бути засобом невимушеного спілкування, живого обміну думками;

г) повідомлення про результати дослідження, доведення теорій, обґрунтування гіпотез.

12. Із стилістичною метою один спосіб вживається у значенні іншого у реченні:

а) Малює чорнилом на чорній стіні двох коней баских, прудконогих, як вихор;

б) Пождав би ти місячної ночі;

в) Чорне золото з шахт на поверхню потоками лине;

г) Дашкович приїхав додому й застав усіх своїх живих і здорових.

 

 



Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/
Категорія: 10 клас | Додав: elena (23.12.2015) | Автор: Гета Олена Володимирівна E W
Переглядів: 3699 | Теги: стилістичні засоби мови, контрольна робота, 10 клас | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
avatar