Субота
18.05.2024
11:04
Категорії розділу
5 клас [12]
6 клас [8]
7 клас [6]
8 клас [10]
9 клас [3]
10 клас [10]
11 клас [5]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гета Олена Володимирівна
Головна » Статті » Контрольні роботи з української мови » 11 клас

Пунктограми у простому реченні

Контрольна робота з української мови з теми«Пунктограми у простому реченні»

11 клас

І варіант

1.Кому перед як потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Сосюра як справжній лірик різноманітний у своїх переживаннях.

Б Діти як квіти поливай то ростимуть.

В Весь світ знає Довженка як великого кінорежисера.

Г Палаючий Будапешт був перед нами як на долоні.

2.Кома НЕ ставиться в реченні :

А Я був у власному житті і машиніст (?) і пасажир.

Б Один оце я тільки – ні в тин (?) ні в ворота.

В Не схотіла душа бунтівна ні тепла (?) ні смачного пшона.

Г Слизняк не виросте ні лебедем (?) ані орлом.

3. Узагальнювальне слово після однорідних членів є в реченні:

А Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія.

Б Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую.

В Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями.

Г Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім.

4. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні :

А Луки гори пишні сади все зелене й принишкле.

Б Підручні гетьмана Перебийніс Богун Нечай теж були добре відомі всім.

В І право людське і воля й закон усе потоптано.

Г Козаки були озброєні шаблями списами а також вогнепальною зброєю мушкетами пістолями.

Д Земля безсмертя кожному дала поету космонавту гречкосію.

5. Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено):

АПтахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

Б Усіяна колосками земля пахне літом.

В Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Г Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

6. НЕ відокремлюється комами дієприкметниковий зворот у реченні:

А За вікном тьмяніє небо зорями вишите.

Б Срібним маревом повиті коло сіл стоять тополі.

В Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір.

Г Широке рівне плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяєвом хмар.

7. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні:

А Не піймавши не кажи що злодій.

Б Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.

В Посеред плеса вода мов сказившись починала хлюпати й кружляти.

Г Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней.

 8. Установіть відповідність

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 обставина

4 додаток

 

Приклад

А Сад, нахиливши срібні віти, пісні пташині пригадав.

Б Окрім скрипки, не мав він відради, не було в нього втіхи.

В Здавна, кажуть добрі люди, Бог цей світ звелів любити.

Г Весь простір степу повнився нею, піснею-жагою, піснею-протестом.

Д Безмежний степ, укритий снігом, спав.

 

9.Речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено)

А Вже українське (?) щире слово почув, збагнув і визнав світ.

Б У світ ідемо щирими (?) гостинними.

В І сум шалений (?) непримиренний знов крає серце на чужині.

Г Сонце розсіва своє пекуче (?) іскристе проміння.

Г Виходячи з дому, мене засліпило яскраве сонце.

10. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире

Випадок уживання тире

1 перед узагальнювальним словом

2 між підметом і присудком

3 при відокремленій прикладці

4 між частинами безсполучникового речення

 

 

А А мова – то пісня душі, покладена на слова.

Б І сльози, і прокльони – все мине.

В І ось прийшла неділя – день легкий.

Г Мало життя прожити – треба життя зрозуміти.

Д Я усміхнусь – і все навкруг сміється.

 

                   

                          Контрольна робота з української мови з теми«Пунктограми у простому реченні»

11 клас

ІІ варіант

1.Кому перед як потрібно поставити в реченні :

А Мелашка була потрібна в господі (?) як робітниця.    Б Дівчина сяяла (?) як кущ калини.

В Усі дівчата (?) як дівчата.                                               Г Промені (?) як вії сонячних очей.

2. Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні:

А Із сивої давнини існували на землі чотири доброчесності а саме мудрість правосуддя стійкість вірність.

Б Є місцевості веселі радісні є похмурі тривожні й недобрі місця.

В Летиш і милуєшся всім і сріблястою нехворощю і ворохами золотими на токах.

Г Скрізь на вершечку стрілецької гори на пагорбах і видолинках панувала тиша.

3. Узагальнювальне слово після однорідних членів є в реченні (розділові знаки пропущено) :

А Все знайоме і рідне до болю в душі і криниця в саду і червона калина.

Б І пісні і приказки й прислів'я все те вражало надзвичайним багатством поезії жарту гумору практичного розуму.

В Усе прекрасне народжується зі звичайної буденності життя людська врода неперебутнє слово невмируща мелодія геніальна картина.

Г У його слові було все злагода спокій усталеність надія.

4. Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено)

А Лежить дорога золотом прошита.                             Б І видзвонює мотив моє слово сріблом скуте.

В По вінця сповнені краси шумлять смерекові ліси.  Г Біліють смолоскипи грайливо пофарбованих ялин.

5. Речення з відокремленим означенням

А Вона вже не чула нічого, крім голосу власного серця.

Б Дніпро тече повільно, величаво, розливаючись безліччю рукавів.

В На світі жив хлопчина кучерявий – допитливий, непогамовний, жвавий.

Г Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній борозні.

6. Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні

А Старі верби стоять похнюпившись.                      Б Вишні зацвівши в росах заплачуть.

В Соснове гілля наїжачившись дивиться вгору.      Г Так вони сидячи діждалися неньки.

 7. Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 обставина

4 додаток

 

Приклад

А Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.

Б По всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.

В У всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.

Г Небо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.

Д З доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернусь назад.

 

8. Речення з однорідними присудками

А Не тіло, а душа є людиною.         Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви.

В А наше слово чисте, запашне.      Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!

9. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире :

              

 

 

1 тире між підметом і

  прмсудком

 

2 тире перед узагальню

вальним словом

 

 3 тире при відокремле-

серце.ній прикладці

4 тире в безсполучни-

ковому реченні

 

 

Приклади

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи –

усе це дихало молодою парубоцькою красою.

 

Б Здобути волю – то мій рай.

В Я тільки тепер побачив село – нужденну купку

солом’яних стріх.

Г Від малих дітей голова болить, а від великих –

Д Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий.

 

 

 

10. Вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному в реченні:

А Мабуть, людині не можна відриватися від рідного берега.

Б Сумління людське, виявляється, схоже на вулик, його теж можна розтривожити.

В Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило.

Г Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – само прийде.

 

 

                                 Контрольна робота з теми "Пунктограми у простому реченні"
                                                                                 11 клас

                                                                               ІІІ варіант

1.Позначте речення із звертанням, у якому правильно поставлені розділові знаки:
а)Видиш, брате, мій, товаришу , мій, відлітають сірим шнурком журавлі в вирій;
б)Де ж, ти осінній жовтий листочку, гониш з вітрами, розганяєшся?

в)Щовесни, прилітатиму брате, бо крилом я до тебе приріс;
г)Юначе мій, чиєїсь мами сину, зодягнений на джинсовий мотив, я вже завмер, коли ти півхлібини " в дев'ятку" натреновано вгатив!
2.Позначте речення з відокремленою обставиною, яке побудоване правильно:
а)Згідно розпорядження директора, заняття в школі розпочинаються на два дні пізніше;
б)Це рішення було прийняте всупереч побажання мешканців будинку;
в)Завдяки одержаної допомоги, учні могли здійснити подорож до моря;
гВідповідно до заздалегідь складеного плану, на канікулах учні відвідають історичний музей.
3.Укажіть речення, у якому правильно відокремлена прикладка:
а)Підвівся Іскра, полковий обозний, син Остряниці Якова, Іван;
б)Що їй думалось тоді, моїй сільській босоногій, Ярославні, перед людяністю, скромністю і мудрістю якої я й досі схиляю вже посивілу голову;
в)Голова колгоспу, колишній батьків товариш висловив щире здивування;
г)Коли на городі з'являвся перший пуп'янок чи зацвітав повернутий до сонця соняшник, мати брала мене малого за руку і вела подивитись на це диво.
4.Позначте речення, у якому дієприкметниковий зворот стоїть перед
означуваним словом:
а)Перед нею перев'язані червоною стрічкою чоботи;  б)В лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням;
в)Очі її, постійно освітлені зсередини м'яким живим сяйвом, були наче видимим предметним вираженням її душі;
г)Палахкотить у ранкових святочних туманах монастирська клуня, напхана намолоченим збіжжям.
5. Обставина відокремлюється комами в реченні:
а)Дівчата побігли не чуючи ніг;     б)Козаки сидять згорнувши руки;
в)Над берегом немовби вирвавшись уперед з гори бігла зелена смерека;
г)Ми взялись до роботи не гаючись і щиро.
6.Вставним є слово в реченні:
а)Я навіть не уявляю скільки є мов на світі;       б)Принаймні так повідомили по радіо;
в)Злива тривала майже годину; 

г)Така прекрасна була та пісня що здавалось і листочки на тополі перестали шелестіти.
7.Вкажіть речення з відокремленим додатком:
а)Старий ніякої роботи не визнає, окрім пасіки;      б)Усяка пташечка, радіючи, співала;
в)Сповнений любові, я іду по вулиці вузькій;     г)Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила - силенна.
8.Дієприслівниковий зворот використано в реченні:
а)Там синіє Дніпр широкий з жовтими пісками з високими берегами з темними лісами;
б)Заспівали закували тяжкі краплини спадаючи з листя і квіту на землю;
в)Де- не - де ще тримтів на гілці одинокий скручений дудочкою листок схожий на зморшкувате вушко;
г)Ніжна тиха кришталева чиста мелодія почулася ніби здалека.
9.Двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами пропущена у реченні:
а)З - під чорних стріх вилазять вечірні тіні, повзуть по стінах, гойдаються по садках і виходять блукати на шлях;
б)Усе зберегла моя пам'ять ті ночі зоряні ті дні;
в)Над тією дібровою стояла ніби дуже ясна місячна ніч або ясний вечір;
г)Якось раз над містечком стояла тиха , місячна, літня ніч.
10.Тире слід поставити в реченні:
а)Бо вдень, серед люду , поети мов діти;
б)Найкраща насолода, найвища радість життя відчувати себе потрібним і близьким людям;
в)Природа наймудріша серед нас;      г)Я правнук Борисфена.
11.Не відокремлюється означення в реченні:
а)Незабаром показалось село мальовничо розкидане над річкою по горі;
б)Знесилений пригнічений Микола опускається на землю і вдивляється на захід;
в)Омиті росами квітки рзтулюють повіки;    г)Дівчина вражена посміхнулася.
12.Перед словом як слід поставити кому в реченні:
а)Я виїхав в Одесу і влаштувався на фабрику як режисер;
б)Спочатку гра його сумна як зимовий вітряк як жаль про щось загублене й незабутнє але хутко переможний спів кохання покриває тугу;
в)Дощ ллє як з відра;    г)Про хист Довженка як письменника як майстра слова заговорили на повен
голос тільки в роки Другої світової війни.



Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/
Категорія: 11 клас | Додав: elena (23.12.2015) | Автор: Гета Олена Володимирівна E W
Переглядів: 3581 | Теги: контрольна робота, пунктограми у простому реченні, 11 клас | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar