Субота
18.05.2024
13:24
Категорії розділу
5 клас [12]
6 клас [8]
7 клас [6]
8 клас [10]
9 клас [3]
10 клас [10]
11 клас [5]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гета Олена Володимирівна
Головна » Статті » Контрольні роботи з української мови » 11 клас

Стилістичні засоби синтаксису

Контрольна робота з теми «Стилістичні засоби синтаксису»

І варіант

1. Простим є речення :

 а)Далеко чути звуки, гучно линуть голоси;

 б)Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння;

 в)Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер;

 г)Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.

2.Складним є речення :

а) Хто ставить завдання простіші, той швидше мети досягає;

б)Он ліс знімає золотистий бриль, прощаючись із відлетілим літом;

в)Білий пилок сіявся з неба, устеляв сивою памороззю трави;

г) Зоря, здавалось, просвітила знову борцям визвольний, легендарний шлях.

3.Поширеним є речення:

 а)Кілька покупців почали сперечатися;

б)Мільярди людей прагнуть жити в злагоді;

в) Хлопчаки били байдики;

г)Вистава була надзвичайна.

4. Речення зі складеним дієслівним присудком :

а)Я хочу вам про рідний край сказать;

б)Я берусь за важку роботу – виглядати синів;

в)Мені дальня зоря буде слати листи вересневими журавлями;

г)Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу.

5. Обставина причини є в реченні :

а) Брат навчився керувати автомобілем;

б)Читаючи підручник, робіть нотатки;

в)Шляхи засипаючи, завиває лютнева хуртовина;

г) Поранений солдат побілів від болю.

6. Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку:

а) витрачається багато часу;    б) зважайте на певні норми;

в) підкреслюється індивідуальність;   г) велике значення має колір.

7. Потребує редагування речення :

а)Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору;

б) Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією;

в) Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо;

г)Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими. 

8. Односкладним безособовим є речення :

а)Світлішає в житті і на душі;    б)Люблять у нас дотепне слово;

в) Сади свій сад, плекай свої надії;     г) Від добра добра не шукають.

9. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено) :

а)Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах;

б)Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть;

в) Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки;

г) Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

10.Складносурядним є речення :

а)Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою

б) Здобути волю – то мій рай;

в) У дівчині пробуджується мати – творець нового життя.

г)Гляньмо на трепетну землю – і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.

11. Складнопідрядним з однорідною підрядністю є речення :

а) Усіх, хто живе в Україні, має об'єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати;

б) Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?

в) Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитин;

г)Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу.

12. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено) :

а) Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу;

б) Доба Мазепи  це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни;

в)Тема матері завжди була є і вічно залишатиметься актуальною як у народних піснях так і в професійній творчості;

г) Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.

 

 

                                     Контрольна робота з теми «Стилістичні засоби синтаксису»

ІІ варіант

1. Простим є речення :

а) А серце заб’ється частіше, збудить бентежний рій думок;

б) Моя душа ніколи не забуде того дарунку, що весна дала;

в) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає й росте весь світ;

г) А війне вітром із заходу – запіниться, забурує синє море.

2.Складним є речення :

а)Мудрість, кажуть, приходить з роками;

б)Про людину кажуть, що вона велетень, бог, гігант;

в) Наче зачарований велетень, стояв ліс, опушений білим інеєм;

г)Грими, моя пісне могутня, ясна, на всім українськім роздоллі.

3.Поширеним є речення:

а)Вона сиділа склавши руки;         б)Ми з тобою будемо радіти;   

 в)Я буду крізь сльози сміятись;    г) Сотні птахів почали співати.

 4. Речення зі складеним дієслівним присудком:

а)Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття;

б) Зоря на небі рожева вже почала займатись;

в) Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди;

г)Мені осіння ніч короткою здається.

5. Обставина причини є в реченні:

а)За Сулою, десь далеко-далеко, спалахували зірниці;

б) Не від їжі ростуть діти, а від радості;

в)Маленьку хату обступили кругом високі ясени;

г)Білі водяні лілеї гойдались на темній воді.

6. Граматичну помилку допущено в реченні :

а) Прочитавши статтю, Христина глибоко задумалася;

б)Ми знайшли зошит Петренка, що лежав під столом;

в) Зустрінемося завтра о пів на десяту.

г) Рішення прийнято відповідно до наказу директора;

д) Цей шампунь мені не дуже подобається.

7. Потребує редагування речення:

а)Готуючись до екзаменів, студенти відвідують наукові бібліотеки;

б)Трохи підрісши, хлопець почав розпитувати про важку долю батька;

в) Милуючись лісовими краєвидами з вікна вагона, у мене виникали спогади дитинства;

г) Читаю п'єсу, звертаючи увагу на ремарки.

8.Односкладним неозначено-особовим є речення :

а)Не приймаю обчухрану мову, довіряюсь пшеничному слову;

б) Маму треба любити й розуміти;

в)Зачерствілі очищуймо душі!

г)Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

9. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено):

а)На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці;

б) І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад;

в) День був сонячним і небо здавалося ще більшим;

г)Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

10. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати :

а)так що настрій зіпсувався на цілий день;

б)бо кожен з нас почувався досить невпевнено;

в) проте погода посприяла нам і цього разу;

г) й обговорювати можливі перешкоди.

11. Складнопідрядним з неоднорідною підрядністю є речення :

а)Мова – наша зброя, якою ми служимо народові, що нас народив, вигодував, виховав;

б)Життя карає неодмінно за кожен гріх, за хибний крок, поки збагнеш, що не година, а все життя – один урок;

в) Коли людині є що сказати, вона виллє з глибини власної душі все те, що має, на папір або полотно;

г) Хіба не вірите, що скоро день засвіте, що сонце наше вже з-за обрію встає...

12. Складнопідрядне речення з підрядним означальним :

а) Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край;

б) А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі;

в)Духовність – озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя;

г) Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

                               Контрольна робота з теми "Стилістичні засоби синтаксису"

                                                                         ІІІ варіант
1.Складним є речення:
а)На дні лісового струмка видно кожен камінчик, кожну тоненьку травинку;
б)Селище тихе, в садках, а за садками, за Дніпром день і ніч димлять  заводи;
в)Ясної тихої днини літає над землею, сідає на обличчя павутинка;
г)Впорядкована подорожніми криничка залишилася й існує до наших днів, тамуючи спрагу багатьох людей, славиться своєю цілющою, смачною водою.
2.Обставина мети є вреченні:
а)Почали збиратися у вирій дикі гуси;    б)Шукай змісту не в словах, а в думках;
в)Бійці стомилися, присіли відпочити;    г)Хлопець закам'янів від здивування.
3.Однорідні члени вжиті в реченні:
а)Лагідно світить сонце, голубіє небо, стоять у барвистих шатах дерева;    б)Це сталося торік, восени;
в)Синиці охоче дзьобають несолоне м'ясо, різний жир;       г)У полі зацвіли пахучі ніжні квіти.
4.Вкажіть складне безсполучникове речення:
а)Горобці й коноплянки осудять орла за те, що кепсько літає в кущах і коноплях;
б)З дрімотного поля потягло вітерцем, заплюскали краплі, струшені  додолу;
в)До великої річки Борисфену, яку деякі тамтешні племена називали  Дніпром, а деякі - Славутою, у персів іще був корм для коней та харчі  для людей;
г)Холодні осінні тумани клубочать угорі і спускають на землю мокрі коси.
5.Вкажіть складносурядне речення:
а)Гумор такою ж мірою відображає духовний світ народу, як його казки,  пісні, легенди;
б)Шевченко став першим духовним послом України в чужоземних світах;
в)За всіх часів і у всіх народів було найбільшою святістю, коли хліб лежав на столі;
г)Сиві вечорові присмерки сповивають поля дрімотою, і слідом за ними в степи приходить ніч.
6.Позначте речення, що потребує редагування:
а)Ніхто з двадцяти потерпілих не звернулися за медичною допомогою;
б)Кожен із присутніх висловив свою думку щодо зазначеної проблеми;
в)Дехто з працівників залишився на робочому місці;
г)Усі, хто перебував на диспансерному обліку, одержали путівки до профілакторію.
7.Позначте односкладне безособове речення:
а)Там у небі зоряно і пташно;
б)Молюся, знову уповаю, і знову сльози проливаю, і думу тяжкую мою німим стінам передаю;
в)Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іменем;
г)За добро добром платять.
8.Позначте неправильно побудоване речення із дієприслівниковим зворотом:
а)Вислухавши учня, учитель дав йому кілька порад;
б)Скопавши город, хлопці почали садити картоплю;
в)Переїхавшидо міста, у нього почалися проблеми зі здоров'ям;
г)Прочитавши синового листа, мати одразу заспокоїлась.
9.Позначте спонукальне речення:
а)Ми пропонуємо вам значно вигідніші умови;    б)Де ми тільки не побували;
в)Я бажаю вам щастя й здоров'я;                             г)Приймайте ці краплі двічі на день.
10.Позначте речення, у якому прикметник виконує роль означення:
а)Цього року зима холодна й сніжна;     б)Завтра найскладніший іспит;
в)Ці канікули в мене найвеселіші;           г)Несподіваним було рішення учнівського комітету.
11.Позначте правильно побудоване словосполучення з прийменником:
а)робота по реконструкції;               б)послати по лікаря;
в)доглядав за хворим;                       г)по програмі спартакіади.
12.Вкажіть рядок, у якому правильно позначено дати та години:
а)народився двадцять сьомого березня тисячу дев'ятсот вісімдесят першого року; за чверть десята година;
б)угода від десятого лютого тисяча дев'ятсот дев'яностого року; вісімнадцять годин тридцять хвилин;
в)опублікували чотирнадцятого травня двотисячного року; без двадцяти  вісім;
г)дійсне до сімнадцятого квітня дві тисячі десятого року; о пів на  сьому.

 



Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/
Категорія: 11 клас | Додав: elena (23.12.2015) | Автор: Гета Олена Володимирівна E W
Переглядів: 3260 | Теги: стилістичні засоби синтаксису, контрольна робота, 11 клас | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar