Контрольна робота з української літератури №1
8 клас
І варіант
1.Узагальнена і разом з тим конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, змодельована творчою уявою митця за законами естетичного сприйняття – це:
а) образ – персонаж; б) художній образ; в) художній твір.
2.Народнопоетичний твір, присвячений важливій історичній події чи відомій історичній постаті, де висловлюється ставлення народу до подій та героїв –це:
А )народна пісня; б) народна дума; в) історична пісня.
3.Оберіть рядок, у якому названі пісні Марусі Чурай:
а) «Чи не той то Хміль», «Віють вітри, віють буйні», «Ой у лузі червона калина похилилася»;
б) «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю»;
в) «Нова радість стала», «Маруся Богуславка», «Зажурилась Україна, бо нічим прожити»;
4. Яка з характеристик не стосується історичних пісень?
а)ці твори виконувалися кобзарями, лірниками, бандуристами;
б)у цих піснях уславлюються герої національної історії, визначні історичні події;
в)переважна більшість цих пісень описує боротьбу проти турків, татар, польської шляхти.
5.Маруся Чурай народилася на:
а) Полтавщині; б) Галичині; в) Сумщині.
6.Заспів, основну розповідь, славословіє мають:
а) історичні пісні; б) народні пісні; в) народні думи.
7.Вкажіть найбільш відомих кобзарів ХІХ – початку ХХ століття:
а) Єгор Мовчан, Федір Кушнерик; б) Федір Холодний, Михайло Кравченко;
в) Микола Литвин, Василь Нечепа.
8. Вкажіть думу, у якій розповідається про найдраматичніше випробування – полон, неволю, гірке життя вічної бранки, що мусить скорятися «панові турецькому»:
а) «Дума про козака Голоту»; б) «Дума про Марусю Богуславку»;
в) «Іван Богун».
9.Вкажіть, з якої пісні взяті рядки:
Полетіла б я до тебе,
Та крилець не маю,
Щоб побачив, як без тебе
З горя висихаю.
а) «Віють вітри, віють буйні»; б) «Ой не ходи, Грицю…»;
в) «Засвіт встали козаченьки».
10. Вкажіть, які художні засоби використані у рядках:
Зажурилась Україна,
Бо нічим прожити:
Витоптала орда кіньми
Маленькії діти.
а) метафора, порівняння; б) метафора, постійний епітет;
в) постійний епітет, порівняння.
11. Установіть відповідність між назвою пісні та мотивом:
1 «Чи не той то хміль…» А похід українських козаків проти татар
2 «Ой Морозе, Морозенку» Б народний месник, який грабував багатих і наділяв бідних
3 «За Сибіром сонце сходить» В загибель у страшних тортурах козака-ватажка
4 «Та ой як крикнув же козак Г поневолення українського народу ордою
Сірко» Д перемога козацького війська над грізним сорокатисячним
Військом під Жовтими Водами
Контрольна робота з української літератури №1
8 клас
ІІ варіант
1.Форма існування літератури як мистецтва слова – це:
а) образ – персонаж; б) художній образ; в) художній твір.
2.Ліро – епічні твори героїчного і соціально-побутового змісту, які виконувалися народними співцями речитативом – це:
а) народна пісня; б) народна дума; в) історична пісня.
3.Оберіть рядок, у якому названі лише історичні пісні:
а) «Чи не той то Хміль», «Віють вітри, віють буйні», «Ой у лузі червона калина похилилася»;
б) «Нова радість стала», «Маруся Богуславка», «Зажурилась Україна, бо нічим прожити»;
в) « За Сибіром сонце сходить», «Максим козак Залізняк», «Ой Морозе, Морозенку».
4.Яке із визначень не стосується пісень Марусі Чурай:
а) пісні мали значну популярність серед козаків;
б ) пісні виконувались здебільшого дівчатами на вечорницях;
в) у піснях Марусі Чурай звучать автобіографічні мотиви.
5.Богдан Хмельницький – головний герой пісні:
а) «Зажурилась Україна»;
б) «За Сибіром сонце сходить»;
в) «Чи не той хміль».
6. Чий це портрет?
Правда, на козакові шати дорогії —
Три семирязі лихії:
Одна недобра, друга негожа,
А третя й на хлів незгожа.
а) Петра Сагайдачного; б)Івана Богуна; в) козака Голоти.
7. Важливу роль у композиції думи «Маруся Богуславка» відіграє спогад головної героїні про велике християнське свято:
а) Різдво; б) Великдень; в) Трійцю.
8. Вкажіть кобзарів ХХ століття:
а) Єгор Мовчан, Федір Кушнерик; б) Федір Холодний, Михайло Кравченко;
в) Микола Литвин, Василь Нечепа.
9. Вкажіть, з якого твору взяті рядки:
Ой ти станеш на воротях,
А я в закаулку,
Дамо тому стиха лиха
Та вражому турку.
а) «Ой Морозе, Морозенку»; б) «Чи не той то Хміль»; в) «Зажурилась Україна, бо нічим прожити…».
10.Вкажіть, які художні засоби використані у поданих рядках:
Ой Морозе, Морозенку,
Ти славний козаче,
За тобою, Морозенку,
Вся Вкраїна плаче.
а) метафора, порівняння; б) метафора, постійний епітет;
в) постійний епітет, порівняння.
11. Установіть відповідність між назвою пісні та уривком:
1 «Зажурилась Україна» А …Та сідлайте ж в коні, хлопці-молодці,
Та збирайтеся до хана у гості
2 «Чи не той то хміль» Б Зібрав війська сорок тисяч в місті Жаботині
3 «Ой Морозе, Морозенку» В…Твої думи, твої пісні не забудуть люди
4 «Та ой як крикнув же козак Г …Бери шаблю гостру, довгу та йди воювати
Сірко» Д Не по однім ляшку зосталась вдовиця
|