Українська література
9 клас
Усна народна творчість
І варіант
1.У рядках із пісні «Пісня та мила, пісня та люба, все про кохання, все про любов» використано:
а) окличне речення; б) риторичне звертання; в) епітети; г) порівняння.
2. Весільну пісню «Летять галочки в три рядочки» виконують під час обряду:
а) запрошення на весілля; б) завивання гільця;
в) випікання короваю; г) розплітання коси.
3. У рядках із весільної пісні «До бору, дружечки, до бору, Рубайте сосонку здорову» використано:
а) тавтологію, звертання, епітет; б) анафору, риторичне звертання;
в) епіфору, антитезу; в) порівняння, гіперболу.
4. Для балади характерні всі названі ознаки, окрім:
а)драматично напруженого сюжету; б) трагічного конфлікту;
в) надзвичайних подій; г) щасливого фіналу; д) метаморфоз.
5. У баладі «Бондарівна» наявний мотив:
а) зради й помсти; б) гіркої туги нареченої; в) злого чарівництва;
г) наруги пана над бідною дівчиною; д) убитого на війні козака.
6. У рядках балади «Що в головах ворон кряче, А в ніженьках коник плаче» яскраво виражений засіб художньої виразності:
а) анафора; б) постійний епітет; в) антитеза; г) порівняння.
7.Установіть відповідність між жанром та українською народною піснею:
1 родинно-побутова пісня про кохання а) «Летять галочки в три рядочки»
2 балада б) «Лугом іду, коня веду»
3 весільна пісня в) «Гомін, гомін по діброві»
4 календарно-обрядова пісня г) «Ой на горі вогонь горить»
д) «Проведу я русалочки до бору»
8. Установіть відповідність між учасником весілля та роллю, яку він виконує:
1 молода а) дівчата з боку молодого
2 дружки б) одружені чоловіки, родичі молодої й молодого
3 світилки в) незаміжні подруги молодої
4 свати г) дівчина, яка виходить заміж
д) найближчі неодружені друзі молодого
9. Установіть відповідність між твором та уривком із нього
1 «Місяць на небі, а) Сватай мене, козаченьку,
Зіроньки сяють» Люблю тебе дуже.
2 «Цвіте терен, б) Іще очі не дрімали,
Цвіте терен». А вже сходить сонце.
3 «За городом в) Нема того козаченька,
Качки пливуть» що я полюбила.
4 «В кінці греблі г) В човні дівчина пісню співає,
Шумлять верби» А козак чує – серденько мре.
д) Вбогі дівки заміж ідуть,
А багаті плачуть.
Українська література
9 клас
Усна народна творчість
ІІ варіант
1.У рядках із пісні «Очі мої, очі мої, Що ж ви наробили?» використано:
а) окличне речення; б) риторичне звертання;
в) епітети; г) порівняння.
2.Пісня «Лугом іду, коня веду» побудована у формі:
а) монологу дівчини; б) діалогу козака й дівчини; в) монологу козака;
г) від третьої особи; д) роздуму над долею героя.
3. Весільну пісню «До бору, дружечки, до бору» виконують під час обряду:
а) запрошення на весілля; б) завивання гільця;
в) випікання короваю; г) розплітання коси.
4. Для балади характерні всі названі ознаки, окрім:
а) гострого, драматично напруженого сюжету; б) трагічного фіналу;
в) надзвичайних подій; г) оспівування почуття кохання; д) елементів фантастики.
5. У баладі «Ой на горі вогонь горить» наявний мотив:
а) зради й помсти; б) гіркої туги нареченої; в) злого чарівництва;
г) наруги пана над бідною дівчиною; д) убитого на війні козака.
6. У рядках із балади «Ой летіла стріла» Де матінка плаче, Там Дунай розлився яскраво виражений засіб художньої виразності:
а) тавтологія; б) постійний епітет; в) епітет;
г) порівняння; д) гіпербола.
7.Установіть відповідність між жанром та українською народною піснею:
1 родинно-побутова пісня про кохання а) «Ой летіла стріла»
2 балада б) «Ой матінко, та не гай мене»
3 весільна пісня в) «Світи, світи, місяченьку»
4 календарно-обрядова пісня г) «За Сибіром сонце сходить»
д) «Коло Мареноньки ходили дівоньки»
8. Установіть відповідність між твором та уривком із нього:
1 «Місяць на небі, а) Вийди, вийди, мій миленький,
Зіроньки сяють» до мене ще хоч раз.
2 «Цвіте терен, б) Ой як я прийду, тебе не застану.
Цвіте терен»
3 «Сонце низенько, в) Ви ж мене, очі, плакать навчили,
Вечір близенько» Де ж ви навчились зводить людей?
4 «В кінці греблі г) Хто в любові не знається,
Шумлять верби» Той горя не знає.
д) Плачте, очки, плачте, карі,
така ваша доля.
9. Установіть відповідність між етапом весілля та його значенням:
1 сватання а) вшанування ріднею молодих
2 заручини б) молодий знімає віночок з молодої, потім наречену
пов’язують хусткою
3 покривання в) оприлюднення почуття кохання хлопця і дівчини перед батьками
дівчини, а також наміри її батьків щодо згоди або незгоди на
шлюб
4 понеділкування г) у домі молодої батьки та родичі молодого домовляються про весілля
д) перша розвідка щодо згоди батьків дівчини на шлюб
|