ТКР з теми « Стилістичні засоби»(10 клас)
І варіант
1.Позначте рядок, у якому подані спільнокореневі слова:
а) літо, літній, перелітній, влітку;
б) старий, старість, постаритись, постаратись;
в) океан, океанічний, заокеанський, океанарій;
г) лінь, лінивий, полінувався, лінія.
2. Позначте рядок, у якому всі слова утворені одним і тим самим способом:
а) закричати, вилетіти, прибережний, правнук;
б) списування, порибалити, подорожник, невідкладний;
в) завеликий, надзвичайний, неспокійний, доречний;
г) березовий, ковзаняр, синичка, лісостеповий.
3.Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:
а) сім’я,прізвище, весна, насіння;
б) народ, подія, символ, коріння;
в) грім, підпис, заметіль, злива;
г) вогнище, курча, пір’я, садиба.
4.Позначте рядок словосполучень, у якому всі відносні та присвійні прикметники вжито у значенні якісних:
а) сонячна посмішка, лимонні стрічки, золоті прикраси;
б) лляне волосся, малиновий сік, заяча душа;
в) калинові вуста, фіалкові очі, лисяча нора;
г) вишнева сукня, куряча пам'ять, оксамитові брови.
5. Позначте рядок прикметників у формі найвищого ступеня порівняння:
а) найпопулярніший, більш прозорий, найгостріший, якнайстрашніший;
б) наймолодший, найгарячіший, надзвичайно високий, найбільш важливий;
в) найменш придатний, найслабший, найнижчий, щонайдрібніший;
г) якнайсильніший, найбільш відомий, набагато потужніший, найкращий.
6. Позначте рядок словосполучень, у яких всі займенники належать до одного розряду:
а) на тому столі, від цих думок, у тієї дівчини, під моїм вікном;
б) подарував від нас, сказав тобі, запросив вас, побачив себе;
в) від його імені, над їхнім подвір’ям, у її кімнаті, привів її;
г) з його дому, до її подруги, від їхніх турбот, на свою голову.
7. Позначте рядок, у кожному з речень якого вжито безособове дієслово:
а) Так гарно пахне трава! У саду рясніє яблуками.
б) У лісі пахне грибами. Про що тобі мріється?
в) Вранці добре працюється. Мені згадується літо.
г) Снігом замело стежину. Коріння сягало води.
8. Позначте рядок, у кожному з речень якого вжито прислівник у формі вищого ступеня порівняння:
а) Твоє помешкання затишніше. Вона одягається яскравіше.
б) Підніми голову вище. Шоколадне морозиво смачніше.
в) Хлопчик пірнув ще глибше. Тобі я пропоную складніше завдання.
г) Друзі, співайте голосніше! Ти міг би вчинити розумніше.
9. Позначте рядок сполучників:
а)і, щоб, якби, через; б) проте, тому що, або, поміж;
в) однак, хоч, але, аби; г) бо, хоч, не, ж.
10. Позначте рядок, де всі словосполучення побудовані правильно:
а) стигле колосся, зелене віття, обгорілі клоччя;
б) смерекове гілля, брудні лахміття, жовте листя;
в) довге волосся, сонячне проміння, дрібне насіння;
г) старі ганчір’я, куряче пір’я, великі каміння.
11. Позначте рядок, у якому використано дієслово у формі інфінітива:
а) Це йому не вдасться;
б) Треба звернутися до лікаря;
в) Діти відвідують музичну школу;
г) Він доводиться мені племінником.
12. Позначте рядок дієприкметників:
а) обладнаний, вишитий, болючий;
б) оновлений, пожовклий, осяяний;
в) розораний, змарнілий, плакучий;
г) здійснюваний, розглянутий, визвольний.
ТКР з теми « Стилістичні засоби» (10 клас)
ІІ варіант
1.Позначте рядок слів, кожне з яких містить тільки дзвінкі приголосні:
а) зозуля, авжеж, ліщина;
б) гребля, озеро, вулкан;
в) град, лебеді, гроза;
г) діброва, екзамен, голова.
2. Позначте рядок спільнокореневих слів:
а) мислити, помисли , замислився, мисливець;
б) гребеневий, гребінь, гребінчастий , нагребли;
в) колона, колонада, колонія, колонний;
г) пух, пуховий, пушний, розпушити.
3. Позначте рядок, де всі слова утворені суфіксальним способом:
а) березовий, посилення, відновити;
б) кімнатний, заробіток, округлити;
в) стінний, переписування, чорноземний;
г) скелястий, облаштування, усиновити.
4. Позначте рядок, де правильно визначено спосіб творення іменника:
а) зважування(суфіксальний);
б) перекладач(префіксальний);
в) обгортання(префіксально-суфіксальний);
г) перелісок(безафіксний).
5. Позначте рядок дієслів, кожне з яких має форми теперішнього часу:
а) вирішувати, випрошувати, купити;
б) зазначати, виховувати, роздавати;
в) вирощувати, дякувати, упіймати;
г) запитувати, діяти, вплинути.
6. Позначте рядок сурядних сполучників:
а) але, або, бо; б)однак, або, то…то;
в) і, та, аби; г) проте, й, якщо.
7. Позначте рядок, де в кожному словосполученні є слова, вжиті в переносному значенні:
а) рум’яні булочки, пташине крило;
б)море сліз, зав’язати вузол;
в) втекти від проблем, зелене листя;
г) похмурий ранок, дорога знань.
8. Позначте рядок стилістично забарвлених слів:
а)таїна, таємниця, повелитель;
б) доблесть, рать , військо;
в) стяг, чвалати, благати;
г) славетний, відомий, озорити.
9. Позначте рядок слів, кожне з яких не має закінчення:
а) кенгуру, вгору, авто, метро;
б) ескімо, мито, кіно, трюмо;
в) убрід, наприклад, назад, прибіг;
г) шасі, шосе, почув, удень.
10. Позначте рядок слів-синонімів:
а) дбати, піклуватися, ставитися;
б) горизонт, обрій, небо;
в) розумний, недурний, мудрий;
г) млявий, повільний, мінливий.
11.Позначте рядок іменників, у кожному з яких правильно визначена відміна:
а) щуреня(друга), каченя(четверта), суддя(перша);
б) сніг(друга), комп’ютер(третя), грім(друга);
в) сирота(четверта), лоша(перша), маска(перша);
г) біль( друга), медаль(третя), мідь(третя).
12. Позначте речення, у якому використано дієслово у формі дійсного способу:
а) Чи не любов од віку пориває людей на подвиг, на борню, на бій?
б) Та хоч би насправді був такий закон про свічку;
в) Нехай живе громада славна наша!
г) Ти б свічкою у нас була.
ТКР з теми « Стилістичні засоби»(10 клас)
ІІІ варіант
1.Позначте рядок слів, кожне з яких має нульове закінчення:
а) сніг, зміг, шість, рік;
б) колос, вголос, осінь, вдень;
в) зошит, глобус, олівець, навпростець;
г) сміх, друг, совість, вмить.
2. Позначте рядок фразеологізмів, які складають антонімічну пару:
а) відбитися від рук, горить у руках;
б) кирпу гнути, дерти носа;
в) кров з молоком, як з хреста знятий;
г) вибитися з колії, виходити з себе.
3. Позначте рядок слів, утворених префіксально-суфіксальним способом:
а) округлити, прикріплення, безтурботність;
б) відновити, бездоганний, узлісся;
в)доречний, вирівнювання, провулок;
г) безвідмовний, приготування, міжряддя.
4. Прийменник є в реченні:
а) Сирота Ярема, сирота убогий: ні сестри, ні брата, нікого нема;
б) Он верби розступилися від берега й розсипалися по зеленій траві;
в) Дідусь став трохи недобачати й недочувати;
г) Небо стало не сіре, не попелисте, а сиве.
5. Спільнокореневими є слова в рядку:
а) підсніжник, сніжний, снігур, сніжинка;
б) досвід, світити, свідок, досвідчений;
в) базікало, бузок, боязливий;
г) сміливий, сміливого, сміливому, сміливим.
6. Синонімами є всі слова, написані в рядку:
а) прикрашати , гарний, красивий, вродливий;
б) безмежний, поважний, великий, просторий;
в) сумний, невеселий, безрадісний, понурий;
г) турбує, тривожно, непокоїть, бентежить.
7. Виділене в реченні слово є діалектизмом:
а) Дніпровими високими очима дитинно-сіро глянула весна;
б) Пика йому почервоніла, а потім і зелена стала;
в) Кругом дівчата танцювали в дрібушках, в чоботах, в свитках;
г) Гірські води шуміли на скоках, а плай радісно підіймався угору.
8. Усі слова є займенниками у рядку:
а) жодний, такий, сам, деякий; б) скільки, інший, тільки, себе;
в) дещо, мабуть, цей, нічий; г) усякий, увесь, хто-небудь, десь.
9. Частку вжито в рядку:
а)переливати з пустого в порожнє;
б) ні в казці сказати, ні пером описати;
в) сон рябої кобили розказувати;
г) останню сорочку зняти.
10. Допущено помилку у творенні однієї з форм ступенів порівняння прикметників у рядку:
а) більш розвинений, гірший, тонший, здоровіший;
б) дотепніший, крислатіший, найвищий, найменш підготовлений;
в) ближчий, блискучіший, щонайдорожчий, якнайдавніший;
г) ближчий, якнайвіддаленіший, гіркіший, найбільш нижчий.
11. Основним призначенням офіційно-ділового стилю є:
а) вирішення суспільно-політичних питань;
б) обслуговування громадянських потреб у типових ситуаціях;
в) бути засобом невимушеного спілкування, живого обміну думками;
г) повідомлення про результати дослідження, доведення теорій, обґрунтування гіпотез.
12. Із стилістичною метою один спосіб вживається у значенні іншого у реченні:
а) Малює чорнилом на чорній стіні двох коней баских, прудконогих, як вихор;
б) Пождав би ти місячної ночі;
в) Чорне золото з шахт на поверхню потоками лине;
г) Дашкович приїхав додому й застав усіх своїх живих і здорових.
Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/ |