Контрольна робота
Українська мова
Профільний рівень
Мова, індивід, суспільство. Лінгвістична риторика
І варіант
1.Різновид літературної мови, який використовують за певних умов спілкування; один із своєрідних способів використання літературної мови:
а) стилістика; б) стиль мови; в) стиль мовлення.
2. Статті в наукових журналах та збірниках, монографії дисертації, енциклопедії, словники належать до стилю:
а) розмовного; б) публіцистичного; в) наукового.
3. Точність, неприватний характер, стандартизованість, стереотипність, регулювально-імперативний характер документів – це головні стильові ознаки стилю:
а) художнього; б) офіційно-ділового; в) наукового.
4.Інформувати, передавати суспільно значущу інформацію з одночасним впливом на читача, слухача, переконуванням їх у чомусь, уселяти їм певні ідеї, погляди, спонукати до відповідних вчинків та дій – це мета стилю:
а) публіцистичного; б) наукового; в) художнього.
5.Розташування матеріалу (вступ, виклад, розробка теми, висновки) називається:
а) інтенцією; б) диспозицією; в) композицією.
6. Будь-яка суперечка починається з :
а) аргументу; б) тези; в) прикладу.
7. У пізній античній риториці ораторське мистецтво називали:
а) елоквенцією; б) елокуцією; в) сентенцією.
8. Меморія –це:
а) виголошення промови;
б) запам’ятовування чи вивчення промови напам’ять;
в)розслаблення.
9. Установіть відповідність між рядами словосполучень та стилями мовлення, до яких вони належать:
1. Офіційно-діловий а) кам’яна байдужість, синя одежа моря;
2. Розмовний б) заморити черв’яка, збити з пантелику;
3. Публіцистичний в) беручи до уваги, згідно з вищезазначеним;
4. Художній г) суспільно-економічна формація, складне синтаксичне ціле;
д) передвиборний марафон, пародія на демократію.
10. Наведіть два аргументи для підтвердження або спростування думки: «Батьківщину не вибирають».
Контрольна робота
Українська мова
Профільний рівень
Мова, індивід, суспільство. Лінгвістична риторика
ІІ варіант
1.Функціонально-стилістичне використання мовних одиниць, з яких сформувався кожен із стилів мови; сукупність мовних засобів, які використовуються мовцем залежно від мети спілкування,повідомлення та впливу:
а) стилістика; б) стиль мови; в) стиль мовлення.
2. Вживання слів у прямому значенні, відсутність образних засобів (епітетів, метафор, порівнянь тощо), широке вживання абстрактної лексики та термінів – це особливості лексики стилю:
а) наукового, б) художнього; в) публіцистичного.
3. Офіційне спілкування в державно-політичному, громадському й економічному житті, законодавство, адміністративно-господарська діяльність – це сфера використання стилю:
а) конфесійного; б) публіцистичного; в) офіційно-ділового.
4.Проповідь і молитва належать до оригінальних жанрів стилю:
а) розмовного; б) художнього; в) конфесійного.
5. Пошук матеріалу для виступу називається:
а) інтенцією; б) диспозицією; в) композицією.
6. Висловлювання, якими обґрунтовують або критикують точку зору:
а) аргументи; б) тези; в) приклади.
7. Стилістичне оформлення тексту ( з орієнтацією на зрозумілість та вишуканість, яких досягають добором та поєднанням слів, використанням фігур мови називають:
а) елоквенцією; б) елокуцією; в) сентенцією.
8. Релаксація – це:
а) виголошення промови;
б) запам’ятовування чи вивчення промови напам’ять;
в)розслаблення.
9. Установіть відповідність між рядами словосполучень та стилями мовлення, до яких вони належать:
1. Офіційно-діловий а) гостра зацікавленість, офіційний Київ;
2. Розмовний б) хуртовина айстр, осінні карнавали;
3. Публіцистичний в) знищувати докази злочину, за звітний період;
4. Художній г) гнутися в дугу, виводити на чисту воду;
д) залити за шкуру сала, романтичні балади.
10. Наведіть два аргументи для підтвердження або спростування думки: «Немає нічого сильнішого за материнську любов».
Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/ |