Контрольна робота з теми
«Словосполучення. Просте і складне речення»
І варіант
1.Вкажіть рядок, у якому всі сполуки слів – словосполучення:
а) весело співають, більш веселий, його друзі;
б)особливо яскраво, проникнути в серце, напередодні свята;
в)звеліли атакувати, зелена трава, пристати на це;
г)буду читати, маленькі скелі, мовчить трава.
2.У словосполученнях перемогти правоту, йти дорогою, не питаюсь ні в кого такий тип граматичного зв’язку:
а)узгодження; б) керування; в)прилягання.
3.Порушено граматичну норму на позначення часу у словосполученні:
а)пів на сьому; б)п'ятнадцять хвилин десятого; в)за п’ять хвилин одинадцята; г)буду після третьої.
4. Вкажіть речення зі складеним підметом:
а)Він би втричі дорожче заплатив за цю землю.
б)Брели літа своєю тихою ходою.
в)Хай же вічно красується доблестю наша земля.
г)Багато літ перевернулось, води чимало утекло.
5.Вкажіть речення з простим дієслівним присудком:
а)Лише гуртом і пущі, і пустині з піснями, з гуком можна перейти.
б)Руки твої роботящі – ось твоє щастя.
в)Його слово – закон.
г)Жив, живеш і будеш жити, мій народе.
6.Вкажіть речення з прямим додатком:
а)Я був розбуджений щебетом пташок.
б)Село прикрасилося садками.
в)Я тобі наказую мовчати.
г)Сонячний промінь пробився крізь гущавину.
7. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а)Пригадав свою просту героїчну молодість.
б)Недавно я зустрів трьох старих друзів.
в)До мене підходить людина середнього віку.
г)В очах світяться іскри нерозтраченої любові.
8.Вкажіть речення з обставиною причини:
а)Я прудко побіг через сіни і двір до клуні навшпиньки.
б)Плавким льотом над болотом чайка лине, чайка в’ється.
в)Гуртом і батька добре бить.
г)Спросоння Андрій не міг нічого второпати.
9. Вкажіть односкладне неозначено- особове речення:
а)Вік живи – вік учись.
б)Йому щастить.
в)Мені принесли листа.
г)Вони усе вже розкупили.
10.Вкажіть неповне речення:
а)Вперта праця все переможе.
б)Три роки прожив у Лондоні.
в)Прокинулися ліс, поле, дорога.
г)Стояча вода – калюжа.
11.Вкажіть просте ускладнене речення:
а)Не пробув я в своєму кабінеті й п’яти хвилин.
б)Звідки він міський житель знає про ластів’ячі примхи?
в)У деяких рослин будова насіння схожа.
г)Не показуй людям сльози.
12.Вкажіть складносурядне речення:
а)Тягнуться до неба молоденькі сосни та берізки, зі всіх сил пнуться молоді дубки.
б)Історія народів вчить, що та держава велична, в якій велична мала людина.
в)Не шукай правди в других, коли в тебе її нема.
г)За хмарами куталось сонце, й опускало воно під краї неба імлаві просвітки.
Контрольна робота з теми
«Словосполучення. Просте і складне речення»
ІІ варіант
1. Вкажіть рядок, у якому всі сполуки слів – словосполучення:
а)чарівні очі, підставити вітрила, стояв коло двору;
б)навколо школи, дивитися виставу, гарний на вигляд;
в)ключ від квартири, під час занять, десятий полк;
г)пасажирський транспорт, зранку й до вечора, досвідчений у житті.
2.У словосполученнях гарненько обміркувати, сказав учора, неусипно пильнують такий тип граматичного зв’язку:
а)узгодження; б) керування; в)прилягання.
3.Граматичну помилку допущено в рядку:
а)пробачте мені; б)опанувати професією; в)останнього понеділка; г)шкодувати грошей.
4. Вкажіть речення зі складеним підметом:
а)Пахне хлібом земля.
б)Група приїжджих зупинилася на горбі.
в)Я на голос батьків з діда-прадіда йду.
г)Із-за лісу, з-за туману місяць випливає.
5.Вкажіть речення зі складеним іменним присудком:
а)Життя прожити – не поле перейти.
б)Щоб жить – ні в кого права не питаюсь.
в)Гори наче линуть в небо.
г)Талановиті люди живуть на нашій землі.
6.Вкажіть речення з прямим додатком:
а)Оксана насторожилась, аж голову підвела.
б)Небо заволоклося хмарами.
в)Михайлик сперся на диван.
г)Якось ішов тим степом козак.
7. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а)Перенесемося своєю думкою в стародавній Київ.
б)Чубенко подивився на годинник і дав наказ зупинитися.
в)Суворих слів, холодних і жорстоких, перебираю низку.
г)Вода прибувала з великою люттю.
8.Вкажіть речення з обставиною мети:
а)Ванька постояв ще трохи, зітхнув невміло.
б)Курей тим часом із десяток прийшло напитися води.
в)Звуки струн в стіни, в двері б’ються градом.
г)Він з’явився обідньої пори в невеличкому містечку.
9. Вкажіть односкладне означено - особове речення:
а)Ми йдемо польовою стежкою.
б)У хаті пахне свіжим хлібом.
в)Змалку звикайте до праці.
г)Тим часом розвиднялося, світало.
10.Вкажіть неповне речення:
а)А Петро взяв шапку та й з хати.
б)З ним панькались, дивились крізь пальці на його витівки.
в)Ясність, простота мови – великий дар.
г)Чесне діло роби сміло.
11.Вкажіть просте ускладнене речення:
а)Учися чистоти і простоти і стоптуючи килим золотий забудь про вежі темної гордині.
б)Витончений по краях місяць спокійно котився вгорі.
в)Україна багатонаціональна держава.
г)Автомашини одна за одною мчать вулицями.
12. Вкажіть складнопідрядне речення:
а)Сонечко зайшло, і надворі почало вже темніти.
б)Ми згадуєм громи боїв недавніх, де звершений був подвиг не один.
в)Дунув вітер понад степом – і сліду не стало.
г)І досі сниться: вийшла з хати веселая, сміючись, мати.
Контрольна робота з теми
«Словосполучення. Просте і складне речення»
ІІІ варіант
1. Вкажіть рядок, у якому всі сполуки слів – словосполучення:
а)сім чудес світу, прикрашайте землю, нехай скаже;
б)самотній дуб, люблю співати, не грайся хлібом;
в)легка промисловість, добрі жнива, поливають поле;
г)квітує віками, наприкінці дня, шумів віттям.
2.У словосполученнях чарівні очі, такі вісті, відчинена брама такий тип граматичного зв’язку:
а)узгодження; б) керування; в)прилягання.
3.Граматичний зв'язок порушено у словосполученні:
а)радіти з перемоги; б)завдати шкоду; в)зателефонувати після десятої; г)величезне каміння.
4.Вкажіть речення зі складеним підметом:
а)На лугах уже трави сонцем, соками, вітром напоєні.
б)Рідний край щиріш любити научає нас розлука.
в)Бити байдики – улюблена справа ледарів.
г)Мене любов ненависті навчила.
5.Вкажіть речення зі складеним дієслівним присудком:
а)Наталка ходила збирати гриби.
б)До чистої мети треба йти чистою дорогою.
в)Яке то щастя – свій народ у світлі бачити.
г)І земля у ріднім краї наймиліша, найтепліша.
6.Вкажіть речення з прямим додатком:
а)І така мене досада за серце вхопила.
б)Три явори посадила сестра при дорозі.
в)Я іду у полі стежкою вузькою.
г)Зорі світлими очима з неба дивляться на нас.
7. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а)В гречках некошених стоїть барвистий мед.
б)Білі ручки чорної роботи не люблять.
в)Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими завалами.
г)В єдиний звук мільйони струн народних злиті.
8.Вкажіть речення з обставиною міри і ступеня:
а)Через ту бандуру бандуристом став.
б)До самого ранку горів у нас вогонь на курені.
в)Скільки разів обпікався.
г)Крутиться, мелеться, котиться полем у млі.
9. Вкажіть односкладне безособове речення:
а)Страву варять півгодини, потім подають на стіл.
б)Назриваю в гаю запашного зілля.
в)Вибратися б з тої халепи!
г)Що посієш, те й пожнеш.
10.Вкажіть неповне речення:
а)А голос у дівчини мов тої скрипки спів.
б)Тиша навколо.
в)Вечорова тиша.
г)Вітри і бурі весняні звалили камінь.
11.Вкажіть просте ускладнене речення:
а)У кімнату влетів запашний вітер.
б)Підхоплена хвилями шлюпка вилетіла в море.
в)Уранці одначе сталася нова подія.
г)Місяць уже високо підбився вгору.
12.Вкажіть безсполучникове складне речення:
а)Стефон, хоч був на слово гострий, замовчав.
б)Мало хто знає, що чумацтво виникло ще в далекі часи Київської Русі.
в)Світає – тане морок в небосхилі.
г)Ось сонечко зійшло, і світить нам, і гріє.
Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/ |