Контрольна робота з теми «Стилістичні засоби синтаксису»
І варіант
1. Простим є речення :
а)Далеко чути звуки, гучно линуть голоси;
б)Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння;
в)Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер;
г)Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.
2.Складним є речення :
а) Хто ставить завдання простіші, той швидше мети досягає;
б)Он ліс знімає золотистий бриль, прощаючись із відлетілим літом;
в)Білий пилок сіявся з неба, устеляв сивою памороззю трави;
г) Зоря, здавалось, просвітила знову борцям визвольний, легендарний шлях.
3.Поширеним є речення:
а)Кілька покупців почали сперечатися;
б)Мільярди людей прагнуть жити в злагоді;
в) Хлопчаки били байдики;
г)Вистава була надзвичайна.
4. Речення зі складеним дієслівним присудком :
а)Я хочу вам про рідний край сказать;
б)Я берусь за важку роботу – виглядати синів;
в)Мені дальня зоря буде слати листи вересневими журавлями;
г)Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу.
5. Обставина причини є в реченні :
а) Брат навчився керувати автомобілем;
б)Читаючи підручник, робіть нотатки;
в)Шляхи засипаючи, завиває лютнева хуртовина;
г) Поранений солдат побілів від болю.
6. Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку:
а) витрачається багато часу; б) зважайте на певні норми;
в) підкреслюється індивідуальність; г) велике значення має колір.
7. Потребує редагування речення :
а)Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору;
б) Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією;
в) Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо;
г)Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.
8. Односкладним безособовим є речення :
а)Світлішає в житті і на душі; б)Люблять у нас дотепне слово;
в) Сади свій сад, плекай свої надії; г) Від добра добра не шукають.
9. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено) :
а)Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах;
б)Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть;
в) Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки;
г) Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
10.Складносурядним є речення :
а)Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою
б) Здобути волю – то мій рай;
в) У дівчині пробуджується мати – творець нового життя.
г)Гляньмо на трепетну землю – і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.
11. Складнопідрядним з однорідною підрядністю є речення :
а) Усіх, хто живе в Україні, має об'єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати;
б) Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?
в) Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитин;
г)Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу.
12. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено) :
а) Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу;
б) Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни;
в)Тема матері завжди була є і вічно залишатиметься актуальною як у народних піснях так і в професійній творчості;
г) Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.
Контрольна робота з теми «Стилістичні засоби синтаксису»
ІІ варіант
1. Простим є речення :
а) А серце заб’ється частіше, збудить бентежний рій думок;
б) Моя душа ніколи не забуде того дарунку, що весна дала;
в) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає й росте весь світ;
г) А війне вітром із заходу – запіниться, забурує синє море.
2.Складним є речення :
а)Мудрість, кажуть, приходить з роками;
б)Про людину кажуть, що вона велетень, бог, гігант;
в) Наче зачарований велетень, стояв ліс, опушений білим інеєм;
г)Грими, моя пісне могутня, ясна, на всім українськім роздоллі.
3.Поширеним є речення:
а)Вона сиділа склавши руки; б)Ми з тобою будемо радіти;
в)Я буду крізь сльози сміятись; г) Сотні птахів почали співати.
4. Речення зі складеним дієслівним присудком:
а)Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття;
б) Зоря на небі рожева вже почала займатись;
в) Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди;
г)Мені осіння ніч короткою здається.
5. Обставина причини є в реченні:
а)За Сулою, десь далеко-далеко, спалахували зірниці;
б) Не від їжі ростуть діти, а від радості;
в)Маленьку хату обступили кругом високі ясени;
г)Білі водяні лілеї гойдались на темній воді.
6. Граматичну помилку допущено в реченні :
а) Прочитавши статтю, Христина глибоко задумалася;
б)Ми знайшли зошит Петренка, що лежав під столом;
в) Зустрінемося завтра о пів на десяту.
г) Рішення прийнято відповідно до наказу директора;
д) Цей шампунь мені не дуже подобається.
7. Потребує редагування речення:
а)Готуючись до екзаменів, студенти відвідують наукові бібліотеки;
б)Трохи підрісши, хлопець почав розпитувати про важку долю батька;
в) Милуючись лісовими краєвидами з вікна вагона, у мене виникали спогади дитинства;
г) Читаю п'єсу, звертаючи увагу на ремарки.
8.Односкладним неозначено-особовим є речення :
а)Не приймаю обчухрану мову, довіряюсь пшеничному слову;
б) Маму треба любити й розуміти;
в)Зачерствілі очищуймо душі!
г)Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.
9. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено):
а)На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці;
б) І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад;
в) День був сонячним і небо здавалося ще більшим;
г)Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
10. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати :
а)так що настрій зіпсувався на цілий день;
б)бо кожен з нас почувався досить невпевнено;
в) проте погода посприяла нам і цього разу;
г) й обговорювати можливі перешкоди.
11. Складнопідрядним з неоднорідною підрядністю є речення :
а)Мова – наша зброя, якою ми служимо народові, що нас народив, вигодував, виховав;
б)Життя карає неодмінно за кожен гріх, за хибний крок, поки збагнеш, що не година, а все життя – один урок;
в) Коли людині є що сказати, вона виллє з глибини власної душі все те, що має, на папір або полотно;
г) Хіба не вірите, що скоро день засвіте, що сонце наше вже з-за обрію встає...
12. Складнопідрядне речення з підрядним означальним :
а) Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край;
б) А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі;
в)Духовність – озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя;
г) Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.
Контрольна робота з теми "Стилістичні засоби синтаксису"
ІІІ варіант
1.Складним є речення:
а)На дні лісового струмка видно кожен камінчик, кожну тоненьку травинку;
б)Селище тихе, в садках, а за садками, за Дніпром день і ніч димлять заводи;
в)Ясної тихої днини літає над землею, сідає на обличчя павутинка;
г)Впорядкована подорожніми криничка залишилася й існує до наших днів, тамуючи спрагу багатьох людей, славиться своєю цілющою, смачною водою.
2.Обставина мети є вреченні:
а)Почали збиратися у вирій дикі гуси; б)Шукай змісту не в словах, а в думках;
в)Бійці стомилися, присіли відпочити; г)Хлопець закам'янів від здивування.
3.Однорідні члени вжиті в реченні:
а)Лагідно світить сонце, голубіє небо, стоять у барвистих шатах дерева; б)Це сталося торік, восени;
в)Синиці охоче дзьобають несолоне м'ясо, різний жир; г)У полі зацвіли пахучі ніжні квіти.
4.Вкажіть складне безсполучникове речення:
а)Горобці й коноплянки осудять орла за те, що кепсько літає в кущах і коноплях;
б)З дрімотного поля потягло вітерцем, заплюскали краплі, струшені додолу;
в)До великої річки Борисфену, яку деякі тамтешні племена називали Дніпром, а деякі - Славутою, у персів іще був корм для коней та харчі для людей;
г)Холодні осінні тумани клубочать угорі і спускають на землю мокрі коси.
5.Вкажіть складносурядне речення:
а)Гумор такою ж мірою відображає духовний світ народу, як його казки, пісні, легенди;
б)Шевченко став першим духовним послом України в чужоземних світах;
в)За всіх часів і у всіх народів було найбільшою святістю, коли хліб лежав на столі;
г)Сиві вечорові присмерки сповивають поля дрімотою, і слідом за ними в степи приходить ніч.
6.Позначте речення, що потребує редагування:
а)Ніхто з двадцяти потерпілих не звернулися за медичною допомогою;
б)Кожен із присутніх висловив свою думку щодо зазначеної проблеми;
в)Дехто з працівників залишився на робочому місці;
г)Усі, хто перебував на диспансерному обліку, одержали путівки до профілакторію.
7.Позначте односкладне безособове речення:
а)Там у небі зоряно і пташно;
б)Молюся, знову уповаю, і знову сльози проливаю, і думу тяжкую мою німим стінам передаю;
в)Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іменем;
г)За добро добром платять.
8.Позначте неправильно побудоване речення із дієприслівниковим зворотом:
а)Вислухавши учня, учитель дав йому кілька порад;
б)Скопавши город, хлопці почали садити картоплю;
в)Переїхавшидо міста, у нього почалися проблеми зі здоров'ям;
г)Прочитавши синового листа, мати одразу заспокоїлась.
9.Позначте спонукальне речення:
а)Ми пропонуємо вам значно вигідніші умови; б)Де ми тільки не побували;
в)Я бажаю вам щастя й здоров'я; г)Приймайте ці краплі двічі на день.
10.Позначте речення, у якому прикметник виконує роль означення:
а)Цього року зима холодна й сніжна; б)Завтра найскладніший іспит;
в)Ці канікули в мене найвеселіші; г)Несподіваним було рішення учнівського комітету.
11.Позначте правильно побудоване словосполучення з прийменником:
а)робота по реконструкції; б)послати по лікаря;
в)доглядав за хворим; г)по програмі спартакіади.
12.Вкажіть рядок, у якому правильно позначено дати та години:
а)народився двадцять сьомого березня тисячу дев'ятсот вісімдесят першого року; за чверть десята година;
б)угода від десятого лютого тисяча дев'ятсот дев'яностого року; вісімнадцять годин тридцять хвилин;
в)опублікували чотирнадцятого травня двотисячного року; без двадцяти вісім;
г)дійсне до сімнадцятого квітня дві тисячі десятого року; о пів на сьому.
Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/ |