Контрольна робота
«Речення з однорідними членами»
8 клас
І варіант
1.Який спосіб зв’язку між підметами в поданому реченні?
В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом (А. Малишко).
а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.
2.Виділіть речення з однорідними членами:
а) Ось крамничний пшеничний несу радо хліб; б) Удовина хата була висока, світла й дзвінка;
в) Непересічною здається нещодавня знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу;
г) Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка.
3. Члени речення, які відносяться до одного й того самого члена речення й виконують однакові синтаксичні функції, називаються:
а) відокремленими; б) неоднорідними; в) однорідними; г) уточнювальними.
4. Назвіть речення з однорідними присудками:
а) Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід, звиває собі віночок;
б) Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів;
в) Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає;
г) З берега на берег можна добутися баржами або човнами.
5. Які сполучники вжиті при однорідних членах в поданому реченні?
Вночі і ожеледь, і мряка, і сніг, і холод.
а) протиставні; б) розділові; в) єднальні; г) підрядності.
6. Виділіть речення з неоднорідними означеннями:
а) На липах з’явилося свіже молоде листя;
б) Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна;
в) Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце;
г) Одшуміли над Придесенням перші весняні грози.
7. Виділіть речення, у якому вжиті розділові сполучники:
а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині; б) Хто ти, мрія чи сон?
в) Не краса красить, а розум; г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.
8. Назвіть речення з протиставними сполучниками:
а) Гарна нивка, та чужа; б) Не то сон, не то забуття склепляли повіки:
в) Сінешні й хатні двері були відчинені; г) Мене весь час то палило, то морозило.
9. Слова, що поєднують в одну групу однорідні члени речення, називаються:
а) однорідними; б) уточнювальними; в) узагальню вальними; г) увідокремленими.
10. Виділіть речення з узагальнювальним словом:
а) Вечірнє небо гори ліси відлунюючи той спів бриніли як грандіозна чутлива мембрана;
б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени;
в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі; г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.
11.Визначте речення, у якому при узагальню вальному слові слід поставити тире:
а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка;
б) Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух;
в) Широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червоний бант у косах усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках.
12.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити двокрапку:
а)На річці в лісі у полі усюди німо тихо;
б) Найменший шерхіт луск гіллячки шум пташиного крила усе резонувало тут надзвичайно лунко, чисто повноголосо;
в) Ураз усе покращало біля мене і ясени з блакитними тінями і нагорблена клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота.
Контрольна робота
«Речення з однорідними членами»
8 клас
ІІ варіант
1.Визначте речення з однорідними підметами:
а) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну;
б) Ще не вмерла України і слава, і воля; в) Світе тихий, краю милий, моя Україно;
г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.
2. Визначте речення з однорідними присудками:
а) Мандрували гайдамаки лісами, ярами;
б) Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав;
в) Скуйовдить вітер пишну гриву, посипле листя в срібло рік.
3. Визначте речення з однорідними додатками:
а) І квіткою, й калимлю цвісти над ним буду;
б) Тут Стугни плин малює вічну карту, де батько, й дід, і дядько мій косив;
в) А море знай собі гуляє, і не кипить, і не горить.
4. Визначте речення з однорідними означеннями:
а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;
б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;
в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!
5. Визначте речення з неоднорідними означеннями:
а) А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, уся гора вкрита розкішними килимами ярини;
в) Збирають світлі, золоті меди веселок рилі та прозорі бджоли;
в) А з поля йшла, струнка і тонковида, ще несвідома чарівничих зваб, богиня квітів, юная Хлорида, у жовтому віночку із кульбаб.
6. Визначте речення з однорідними обставинами:
а) Річка синіє, зітхає, сміється;
б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети;
в) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з’являється над Лукашем.
7. Виділіть речення з єднальними сполучниками:
а) А внизу, з-під палуби, лине сумна, неголосна, зате рідна, українська пісня;
б) Спинився – волошка чи не волошка вистромила голівку з-поміж колосочків;
в) Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі, й на заводі, і у полі пречудесно, пречудово – розцвітай же, слово.
8. Виділіть речення з розділовими сполучниками:
а) Усі мости в цій країні були дерев’яні, через що людям захожим, або чужинцям, або мандрівникам, або завойовникам здавалося, ніби тут і зовсім немає мостів;
б) Небо внизу над лісами делікатно блакитне, а подекуди лиснюче й прозоре;
в) Солов’ї, ці невтомні співці весни й кохання, заливисто перетьохкуються у вербах.
9. Виділіть речення з протиставними сполучниками:
а) Ми за згоду, волю, віру воздамо молитву щиру;
б) За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, проте з жовтим сутінком імла;
в) Які неповторні шляхи випрядає нива: вона то стрясоне дужими й м’якими крилами, то враз відкинеться назад, стихне.
10. Яким членом речення виступає узагальню вальне слово в поданому реченні?
Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.
а) присудком; б) додатком; в) обставиною; г) підметом.
11. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире:
а) Папери були скрізь і на столі і на полицях і навіть стіни були обліплені ними;
б) Люльок чи не півсотні розвішано в старого на стіні і прості і химерні та чудні і куці й довгі;
в) На вудлищі гнучкім прозора волосінь та білий поплавець та залізний гачечок ото і зброя вся.
12. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити двокрапку:
а) І темний гай і Дніпр дужий і високі гори небо зорі добро люди і лютеє горе все пропало;
б) Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила магічний відголосок рими в говірці рідного села;
в) Вівса пшениці ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю.
Контрольна робота
«Речення з однорідними членами»
8 клас
ІІІ варіант
1. Визначте речення з однорідними означеннями:
а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;
б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;
в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!
2.Який спосіб зв’язку між підметами в поданому реченні?
В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом (А. Малишко).
а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.
3. Визначте речення з однорідними означеннями:
а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;
б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;
в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!
4. Визначте речення з однорідними присудками:
а) Річка синіє, зітхає, сміється;
б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети;
в) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з’являється над Лукашем.
5. Виділіть речення, у якому вжиті протиставні сполучники:
а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині; б) Хто ти, мрія чи сон?
в) Не краса красить, а розум; г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.
6. Слова, що поєднують в одну групу однорідні члени речення, називаються:
а) однорідними; б) уточнювальними; в) узагальню вальними; г) увідокремленими.
7. Виділіть речення з узагальнювальним словом:
а) Вечірнє небо гори ліси відлунюючи той спів бриніли як грандіозна чутлива мембрана;
б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени;
в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі; г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.
8. Виділіть речення з розділовими сполучниками:
а) Ми за згоду, волю, віру воздамо молитву щиру;
б) За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, проте з жовтим сутінком імла;
в) Які неповторні шляхи випрядає нива: вона то стрясоне дужими й м’якими крилами, то враз відкинеться назад, стихне.
9.Визначте речення з однорідними додатками:
а) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну;
б) Ще не вмерла України і слава, і воля; в) Світе тихий, краю милий, моя Україно;
г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.
10. Визначте речення з неоднорідними означеннями:
а) А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, уся гора вкрита розкішними килимами ярини;
в) Збирають світлі, золоті меди веселок рилі та прозорі бджоли;
в) А з поля йшла, струнка і тонковида, ще несвідома чарівничих зваб, богиня квітів, юная Хлорида, у жовтому віночку із кульбаб.
11. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире:
а) Вівса пшениці ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю.
б) Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила магічний відголосок рими в говірці рідного села;
в) Папери були скрізь і на столі і на полицях і навіть стіни були обліплені ними.
12.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити двокрапку:
а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка;
б) На річці в лісі у полі усюди німо тихо;
в) Широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червоний бант у косах усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках.
Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/ |