П`ятниця
22.11.2024
07:14
Категорії розділу
5 клас [12]
6 клас [8]
7 клас [6]
8 клас [10]
9 клас [3]
10 клас [10]
11 клас [5]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 370
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гета Олена Володимирівна
Головна » Статті » Контрольні роботи з української мови » 8 клас

Однорідні члени речення

Контрольна робота

«Речення з однорідними членами»

8 клас

І варіант

1.Який спосіб зв’язку між підметами  в поданому реченні?

В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом (А. Малишко).

а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.

2.Виділіть речення з однорідними членами:

а) Ось крамничний пшеничний несу радо хліб;   б) Удовина хата була висока, світла й дзвінка;

в) Непересічною здається нещодавня знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу;

г) Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка.

3. Члени речення, які відносяться до одного й того самого члена речення й виконують однакові синтаксичні функції, називаються:

а) відокремленими; б) неоднорідними;      в) однорідними;       г) уточнювальними.

4. Назвіть речення з однорідними присудками:

а) Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід, звиває собі віночок;

б) Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів;

в) Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає;

г) З берега на берег можна добутися баржами або човнами.

5. Які сполучники вжиті при однорідних членах в поданому реченні?

Вночі і ожеледь, і мряка, і сніг, і холод.

а) протиставні; б) розділові;  в) єднальні;  г) підрядності.

6. Виділіть речення з неоднорідними означеннями:

а) На липах з’явилося свіже  молоде  листя;

б) Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна;

в) Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце;

г) Одшуміли над Придесенням перші весняні грози.

7. Виділіть речення, у якому вжиті розділові сполучники:

а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині;   б) Хто ти, мрія чи сон?        

в) Не краса красить, а розум;      г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.

8. Назвіть речення з протиставними сполучниками:

а) Гарна нивка, та чужа;   б) Не то сон, не то забуття склепляли повіки:

в) Сінешні й хатні двері були відчинені;    г) Мене весь час то палило, то морозило.

9. Слова, що поєднують в одну групу однорідні члени речення, називаються:

а) однорідними;  б) уточнювальними;  в) узагальню вальними; г) увідокремленими.

10. Виділіть речення з узагальнювальним словом:

а) Вечірнє небо  гори  ліси  відлунюючи той спів  бриніли  як грандіозна чутлива мембрана;

б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени;

в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі; г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.

11.Визначте речення, у якому при узагальню вальному слові слід поставити тире:

а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі     і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка;

б) Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух;

в) Широка синя стрічка  в материному очіпкові біла сукня на дочці червоний бант у косах  усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках.

12.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити двокрапку:

а)На річці в лісі у полі усюди німо тихо;

б) Найменший шерхіт луск гіллячки шум пташиного крила усе резонувало тут надзвичайно лунко, чисто повноголосо;

в) Ураз усе покращало біля мене і ясени з блакитними тінями і нагорблена клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота.

Контрольна робота

«Речення з однорідними членами»

8 клас

ІІ варіант

1.Визначте речення з однорідними підметами:

а) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну;

б) Ще не вмерла України і слава, і воля;  в) Світе тихий, краю милий, моя Україно;

г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.

2. Визначте речення з однорідними присудками:

а) Мандрували гайдамаки лісами, ярами;

б) Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав;

в) Скуйовдить вітер пишну гриву, посипле листя в срібло рік.

3. Визначте речення з однорідними додатками:

а) І квіткою, й калимлю цвісти над ним буду;

б) Тут Стугни плин малює вічну карту, де батько, й дід, і дядько мій косив;

в) А море знай собі гуляє, і не кипить, і не горить.

4. Визначте речення з однорідними означеннями:

а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;

б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;

в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!

5. Визначте речення з неоднорідними означеннями:

а) А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, уся гора вкрита розкішними килимами ярини;

в) Збирають світлі, золоті меди веселок рилі та прозорі бджоли;

в) А з поля йшла, струнка і тонковида, ще несвідома чарівничих зваб, богиня квітів, юная Хлорида, у жовтому віночку із кульбаб.

6. Визначте речення з однорідними обставинами:

а) Річка синіє, зітхає, сміється;

б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети;

в) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з’являється над Лукашем.

7. Виділіть речення з єднальними сполучниками:

а) А внизу, з-під палуби, лине сумна, неголосна, зате рідна, українська пісня;

б) Спинився – волошка чи не волошка вистромила голівку з-поміж колосочків;

в) Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі, й на заводі, і у полі пречудесно, пречудово – розцвітай же, слово.

 8. Виділіть речення з розділовими сполучниками:

а) Усі мости в цій країні були дерев’яні, через що людям захожим, або чужинцям, або мандрівникам, або завойовникам здавалося, ніби тут і зовсім немає мостів;

б) Небо внизу над лісами делікатно блакитне, а подекуди лиснюче й прозоре;

в) Солов’ї, ці невтомні співці весни й кохання, заливисто перетьохкуються у вербах.

9. Виділіть речення з протиставними сполучниками:

а) Ми за згоду, волю, віру воздамо молитву щиру;

б) За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, проте з жовтим сутінком імла;

в) Які неповторні шляхи випрядає нива: вона то стрясоне дужими й м’якими крилами, то враз відкинеться назад, стихне.

10. Яким членом речення виступає узагальню вальне слово в поданому реченні?

Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.

а) присудком; б) додатком; в) обставиною;  г) підметом.

11. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире:

а) Папери були скрізь   і на столі і на полицях і навіть стіни були обліплені ними;

б) Люльок чи не півсотні розвішано в старого на стіні і прості і химерні та чудні і куці й довгі;

в) На вудлищі гнучкім прозора волосінь та білий поплавець та залізний гачечок ото і зброя вся.

12. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити двокрапку:

а) І темний гай і Дніпр дужий і високі гори небо  зорі добро люди і лютеє горе все пропало;

б) Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила магічний відголосок рими в говірці рідного села;

в) Вівса пшениці ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю.

 

 

 

 

 

Контрольна робота

«Речення з однорідними членами»

8 клас

ІІІ варіант

1. Визначте речення з однорідними означеннями:

а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;

б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;

в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!

2.Який спосіб зв’язку між підметами  в поданому реченні?

В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом (А. Малишко).

а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.

3. Визначте речення з однорідними означеннями:

а) Сонце вдарило з-за лісу червоним потужним промінням на київські гори;

б) Весь вишгородський широкий шпиль був ніби помережаний смугами розкішних зелених городів;

в) Двори стоять у хуртовині айстр. Яка рожева й синя хуртовина!

4. Визначте речення з однорідними присудками:

а) Річка синіє, зітхає, сміється;

б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети;

в) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з’являється над Лукашем.

5. Виділіть речення, у якому вжиті протиставні  сполучники:

а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині;   б) Хто ти, мрія чи сон?        

в) Не краса красить, а розум;      г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.

6. Слова, що поєднують в одну групу однорідні члени речення, називаються:

а) однорідними;  б) уточнювальними;  в) узагальню вальними; г) увідокремленими.

7. Виділіть речення з узагальнювальним словом:

а) Вечірнє небо  гори  ліси  відлунюючи той спів  бриніли  як грандіозна чутлива мембрана;

б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени;

в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі; г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.

8. Виділіть речення з розділовими  сполучниками:

а) Ми за згоду, волю, віру воздамо молитву щиру;

б) За Вишгородом стоїть на Дніпрі сиза, проте з жовтим сутінком імла;

в) Які неповторні шляхи випрядає нива: вона то стрясоне дужими й м’якими крилами, то враз відкинеться назад, стихне.

9.Визначте речення з однорідними додатками:

а) Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову, і мову її солов’їну;

б) Ще не вмерла України і слава, і воля;  в) Світе тихий, краю милий, моя Україно;

г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.

10. Визначте речення з неоднорідними означеннями:

а) А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, уся гора вкрита розкішними килимами ярини;

в) Збирають світлі, золоті меди веселок рилі та прозорі бджоли;

в) А з поля йшла, струнка і тонковида, ще несвідома чарівничих зваб, богиня квітів, юная Хлорида, у жовтому віночку із кульбаб.

11. У якому реченні при узагальнювальному слові слід вжити тире:

а) Вівса пшениці ячмені все зіллялось в одну могутню хвилю.

б) Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила магічний відголосок рими в говірці рідного села;

в)  Папери були скрізь   і на столі і на полицях і навіть стіни були обліплені ними.

12.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити двокрапку:

а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі     і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка;

б) На річці в лісі у полі усюди німо тихо;

в) Широка синя стрічка  в материному очіпкові біла сукня на дочці червоний бант у косах  усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Джерело: http://geta-olena.ucoz.net/
Категорія: 8 клас | Додав: elena (23.12.2015) | Автор: Гета Олена Володимирівна E W
Переглядів: 7049 | Теги: 8 клас, однорідні члени речення, контрольна робота | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
avatar